«Аль-Амаль» показав водневу марсіанську корону

Арабська станція «Аль-Амаль» отримала перше повне зображення корони Марсу. Цим терміном називають хмару з атомарного водню, що оточує планету та простягається на відстань понад 20 тис. км.

Воднева корона Марсу. Джерело: Hope Mars Mission

«Аль-Амаль» зміг побачити корону завдяки своїй протяжній орбіті. У перицентрі він наближається до Марсу на 20 тис. км, в апоцентрі віддаляється від нього на 43 тис. км. Знімки корони були зроблені 10 травня за допомогою ультрафіолетового спектрометра EMUS (Emirates Ultraviolet Spectrometer). Потім їх об’єднали в єдину картинку. Сам Марс помітний у центрі зображення як темний диск.

Корона Марсу утворюється в результаті розпаду молекул води під дією ультрафіолетового випромінювання на атоми кисню та водню. Останні потім поступово підіймаються все вище і вище, поки, нарешті, не випаровуються в космічний простір. Воднева корона є й у нашої планети. При цьому вона набагато протяжніша за марсіанську. Вважається, що земна корона поширюється аж до висот майже 630 тис.км. Для порівняння, середня відстань між нашою планетою та Місяцем становить 384 тис. км.

За матеріалами: ttps://nplus1.ru