400 тисяч галактик: новий атлас допоможе розкрити таємниці космосу

Астрономи створили новий детальний цифровий атлас нашого космічного оточення. Він містить інформацію про майже 400 тисяч найближчих до Чумацького Шляху великих галактик.

Галактика NGC 520, що утворилася під час злиття. Знімок з атласу SGA. Джерело: CTIO/NOIRLab/DOE/NSF/AURA

Учені вже давно прагнуть скласти максимально повну карту нічного неба — не тільки для того, щоб доповнити наше уявлення про космос, у якому ми живемо, а й для підтримки подальших досліджень. Всеосяжні добірки небесних тіл слугують багатьом цілям: вони допомагають виявити загальні закономірності, зробити нові відкриття, а також визначити найкращі кандидатури для нових спостережень.

Оскільки астрономічна техніка постійно покращується, вчені регулярно оновлюють уже наявні та створюють нові карти. Атлас галактик Сієна (SGA) належить до другої категорії. Він містить інформацію про 380 тисяч близьких галактик.

Атлас був створений на базі трьох досліджень, виконаних у період з 2014 по 2017 рік. Їх проводили в Міжамериканській обсерваторії Серро-Тололо та Національній обсерваторії Кітт-Пік, а також в обсерваторії Стюард Аризонського університету. Під час цих досліджень, астрономами були отримані зображення в оптичному та інфрачервоному діапазонах. Вони покривають площу в 20 тисяч квадратних градусів, що еквівалентно майже половині неба.

Мозаїка з 42 знімків галактик, що містяться в атласі SGA. Джерело: CTIO/NOIRLab/DOE/NSF/AURA

За словами дослідників, попередні галактичні атласи мали низку проблем. Серед них неправильне розташування, розмірів і форми галактик. Також вони містили записи, які не були галактиками, а були зорями або артефактами зображень. Атлас SGA містить набагато точнішу інформацію. Він має стати докладним джерелом інформації для дослідників, які вивчають різні аспекти галактичної еволюції, зореутворення, а також темну матерію та гравітаційні хвилі. Крім того, він викладений в Інтернеті й буде доступний широкому загалу для вільного перегляду.

Раніше ми розповідали про те, як космічні археологи пролили світло на минуле галактики Андромеда.