Зразок місячного ґрунту перетворили на ракетне паливо

Команда китайських дослідників стверджує, що їм вдалося перетворити зразки місячного реголіту на джерело ракетного палива. Це відкриття може потенційно змінити правила для майбутніх дослідників космосу, які сподіваються використовувати ресурси на Місяці, щоб зарядитися паливом для зворотної подорожі або вирушати в інші куточки Сонячної системи та за її межі.

Експеримент із отримання кисню із місячного ґрунту
Експеримент з отримання кисню з місячного ґрунту. Фото: National Science Review

Дослідники виявили, що зразки місячного ґрунту можуть діяти як каталізатор для перетворення вуглекислого газу та води з тіл астронавтів і навколишнього середовища на метан і кисень. Детально хімічний процес описує стаття, опублікована в National Science Review.

«Ми запропонували використовувати роботизовану систему для автоматизації системи електрокаталітичного перетворення CO2 та H2O на паливо для двигунів космічних кораблів», — сказав провідний автор дослідження Юцзі Сюн.

Підтвердження дослідами

Китайські вчені ґрунтуються на попередніх дослідженнях, які припускали, що місячний ґрунт може генерувати кисень і паливо, і що цей процес можна завершити за допомогою систем без екіпажу, навіть за відсутності астронавтів.

В експерименті команда використовувала зразки китайської місії «Чан’е-5», яка приземлилася у Внутрішній Монголії ще в грудні 2020 року з місячним ґрунтом, який не доправляли на Землю з 1976 року. Досліди підтвердили, що ґрунт Місяця ефективно діяв як каталізатор, уможливлюючи електрокаталітичне перетворення вуглекислого газу на метан і кисень.

Відкриття означає, що в найближчому майбутньому ми можемо мати набагато кращі можливості для проведення більш тривалих досліджень місячної поверхні, а також більше потужності для відправлення на Землю корисного вантажу.

Перешкода для отримання палива

Але є одна велика перешкода, яку все ще потрібно подолати. Зрідження вуглекислого газу — не легка справа. Конденсація газу вимагає значної кількості тепла, а в морозних умовах на Місяці це може бути проблемою. Проте це спокуслива перспектива: поки астронавти готуватимуться до подорожі до місячної колонії, автономна машина вже вироблятиме кисень і паливо для майбутніх відвідувачів.

Раніше ми повідомляли про те, як кисню на Місяці виявилося достатньо для 8 мільярдів людей.