Зразки з астероїда Рюгу підтверджують теорію про зародження життя на Землі

У зразках, взятих з астероїда Рюгу місією «Хаябуса-2», знайдені органічні молекули. Відкриття дозволило вченим припустити, що інгредієнти для життя опинилися на Землі саме через удари метеоритів і астероїдів у минулому.

Команда дослідників ідентифікувала сотні тисяч іонних сигналів зі зразків Рюгу, які вони приписують численним органічним молекулам, включаючи 15 амінокислот, аміни, ароматичні вуглеводні та інші сполуки. Їхні дослідження опубліковані в Science.

Ryugu
Зразки з астероїда Рюгу трохи схожі на розкришене печиво Oreo. Фото: JAXA

Рюгу — це простий вуглецевий астероїд, скелястий залишок від формування Сонячної системи понад 4 млрд років тому. Японська місія «Хаябуса-2» відвідала Рюгу та зібрала зразки з його поверхні 2019 року. Зразки з астероїда дали нам чудовий спосіб дізнатися, якою була Сонячна система на ранніх стадіях її формування.

«Наявність органічних молекул на поверхні астероїда, попри суворе середовище, викликане сонячним нагріванням і ультрафіолетовим опроміненням, свідчить про те, що верхні зерна поверхні Рюгу мають потенціал для їхнього захисту. Ці молекули можуть транспортуватися по всій Сонячній системі, потенційно розсіюючись у вигляді міжпланетних частинок пилу після викиду з верхнього шару астероїда внаслідок ударів або інших причин», — сказав Хіроші Нараока, планетолог з Університету Кюсю в Японії.

Життя прийшло з космосу

Актуальне питання в біохімії полягає в тому, як будівельні блоки для життя, такі як амінокислоти, прибули на Землю. Органічні молекули (амінокислоти та нуклеотиди) були знайдені раніше в метеоритах, які впали на Землю, але забруднені земним середовищем. Саме тому знахідка на Рюгу виявилась такою особливою. «Хаябуса-2» японського космічного агентства (JAXA) зібрав згустки пилу, камінців і газу з астероїда Рюгу в 2019 році, коли він був майже за 320 млн км від Землі. Вчені отримали дорогоцінний вантаж в 2020 році, коли апарат скинув на Землю близько 5,4 г зразків астероїда.

Графіка, що показує органічні молекули
Графіка, що показує органічні молекули, знайдені на астероїді Рюгу. Зображення: NASA

Дослідницька група зазначила, що зразки Рюгу були піддані впливу космосу та пов’язаних із ним умов, від ударів мікрометеороїдів до нагрівання від Сонця, саме тому вони є найчистішими в Сонячній системі. «Наявність пребіотичних молекул на поверхні астероїда свідчить про те, що ці молекули можуть транспортуватися по всій Сонячній системі», — написала команда.

Наразі з астероїда Бенну повертається місія NASA OSIRIS-REx, де вона проводила аналогічну операцію з відбору проб.

«Ми проведемо пряме порівняння зразків з Рюгу та зразків з астероїда Бенну, коли місія NASA OSIRIS-REx поверне його на Землю в 2023 році», — сказав співавтор дослідження Джейсон Дворкін, астрохімік з Центру космічних польотів імені Годдарда NASA.

Раніше вчені виявили, що астероїд Рюгу сформувався у зовнішній частині Сонячної системи.

Випадкова знахідка підтвердила одну з давніх теорій раннього Всесвіту