Зонд Juno зазнімкував вулканічний супутник Юпітера

Група супроводу місії Juno опублікувала знімок, зроблений 14 грудня 2022 року. На ньому можна побачити Іо.

Знімок Іо, зроблений апаратом Juno. Джерело: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS

Іо є найбільш геологічно активним тілом Сонячної системи. На його поверхні знаходяться сотні вулканів, що діють, які постійно вивергаються. Протяжність їхніх лавових потоків може сягати сотень кілометрів. Також на Іо існують цілі озера, заповнені розплавленою сіркою.

Така неймовірна активність обумовлена комбінацією припливних взаємодій між Іо та Юпітером, а також його іншими великими супутниками — Європою та Ганімедом. Виверження, що не припиняються, постійно «перекроюють» карту Іо і фарбують його поверхню в різні відтінки жовтого, білого, червоного, чорного та зеленого кольорів. Через це вчені іноді жартома порівнюють цей супутник з піцою.

Знімок Іо був зроблений під час 47-го зближення Juno із Юпітером. Дистанція знімання становила 64 тисячі кілометрів. Під час цього візиту апарат пережив збій у роботі пам’яті бортового комп’ютера. Через це інженерам довелося перезавантажити його. Операція завершилася успіхом, що дозволило розпочати передачу, зібраних під час прольоту даних, серед яких виявився і знімок Іо.

Нагадаємо, що у грудні 2023 і лютому 2024 року Juno здійснить набагато ближчі прольоти Іо. Їхня дистанція складе менше ніж 1500 км. Вчені з нетерпінням чекають на ці візити, бо це буде перший, за останні два десятки років, близький погляд на цей незвичайний вулканічний світ.

Тільки цікаві новини та факти у нашому Telegram-каналі!