Завершено будівництво головної камери наступника Hubble

Компанія Ball Aerospace завершила будівництво 288-мегапіксельної камери WFI (Wide Field Instrument). Вона стане головним оптичним інструментом нового космічного телескопа Roman.

Підготовка до тестування WFI у вакуумній камері. Джерело: Ball Aerospace

Космічний телескоп Roman призначений для спостереження великомасштабних структур Всесвіту й дослідження впливу темної матерії на галактики. Інше завдання місії — пошук і отримання прямих зображень екзопланет.

Для вирішення цих завдань обсерваторію оснастять 2,4-метровим дзеркалом. Аналогічне дзеркало встановлено на знаменитому телескопі Hubble. Через це Roman часто називають його наступником.

Водночас між двома космічними обсерваторіями є низка суттєвих відмінностей. Перша полягає в тому, що Roman вестиме спостереження в частині видимого та ближньому інфрачервоному діапазоні. Друга — в камері WFI. Вона має у сто разів більше поле зору, ніж головний оптичний інструмент Hubble. Завдяки їй Roman зможе оглядати набагато більші ділянки неба, ніж його попередник.

Основну частину роботи зі створення камери WFI виконали інженери компанії Ball Aerospace. Вони відповідали за оптику, колесо з фільтрами, систему терморегуляції та механізм компенсації юстування. Фахівці Космічного центру ім. Годдарда надали критичні оптичні елементи, систему фокальних площин, систему відносного калібрування, а також керуючу електроніку.

Наступним кроком стане тестування WFI в умовах, наближених до космічних. Після цього камеру переправлять у Космічний центр ім. Годдарда, де вона буде інтегрована з іншими компонентами обсерваторії. Наразі запуск Roman запланований на кінець 2026 — початок 2027 року.