Новий телескоп NASA отримав ключовий оптичний інструмент

Інженери компанії Ball Aerospace завершили встановлення колеса із фільтрами на 288-мегапіксельну камеру WFI (Wide Field Instrument). Це основний науковий інструмент нового космічного телескопа Roman, який дозволить йому відкрити завісу таємниці над деякими з найбільш загадкових астрономічних подій.

Новий телескоп NASA

Космічний телескоп Roman призначений для спостереження великомасштабних структур Всесвіту та дослідження впливу темної матерії на галактики. Інше завдання місії — пошук та отримання прямих зображень екзопланет.

Nancy Grace Roman Space Telescope
Телескоп Roman (концепт). Джерело: NASA

Як і знаменитий Hubble, Roman буде оснащений 2,4-метровим дзеркалом, що дозволить робити знімки з аналогічною деталізацією. Водночас між двома космічними обсерваторіями існує низка істотних розбіжностей. На відміну від Hubble Roman призначений для спостережень у ближній частині інфрачервоного діапазону. Інша важлива відмінність полягає у WFI. Ця камера зможе знімати ділянки неба площею 0,28 квадратних градусів, що в сотню разів більше за поле зору телескопа Hubble.

Влаштування камери WFI

Представлене на знімку колесо камери WFI, оснащене вісьмома фільтрами, кожен з яких може пропускати світло тільки певної довжини хвилі. Вони змінюватимуться залежно від мети спостережень.

Колесо фільтрів камери WFI. Джерело: Ball Aerospace

Крім фільтрів на колесі встановлений «порожній» елемент (він необхідний для калібрування), а також гризма та призма. Це інструменти для спектроскопії, призначені для розподілу світла на різні кольори. Аналіз спектрів дозволяє дізнаватися про хімічний склад різних тіл, а також визначати їх інші характеристики. Так астрономи зможуть визначити напрямки руху та швидкості тисяч галактик, що дозволить їм зрозуміти, як швидко розширювався Всесвіт у різні моменти часу. Своєю чергою це допоможе визначити природу темної енергії.

Встановлені на Roman гризма та призма вже пройшли серію кріотестів, під час яких їх охолоджували до температури -123 °C. Випробування підтвердили їхні заявлені характеристики.

На цей час запуск Roman запланований на травень 2027 року. Для виведення телескопа на орбіту буде залучена ракета Falcon Heavy.

Ви також можете прочитати про три великі космічні обсерваторії NASA та ESA, які будуть запущені до 2034 року.