NASA обрала ракету Falcon Heavy для запуску телескопа Roman

Компанія SpaceX отримала від NASA контракт на суму 255 млн доларів на запуск космічного телескопа Roman (Roman Space Telescope). Для місії буде використана ракета Falcon Heavy.

Космічний телескоп Roman

Космічний телескоп Roman призначений для спостереження великомасштабних структур Всесвіту та дослідження впливу темної матерії на галактики. Інше завдання місії — пошук і отримання прямих зображень екзопланет.

Телескоп Roman в уяві художника. Джерело: NASA

Як і знаменитий Hubble, новий телескоп отримає 2,4-метрове дзеркало. Водночас, між двома космічними обсерваторіями є ряд істотних відмінностей. По-перше, Roman вестиме спостереження у частині видимого та ближнього інфрачервоного діапазону. По-друге, він матиме 288-мегапіксельну камеру, що дозволить знімати ділянки неба площею 0,28 квадратних градусів. Це в сотню разів більше за поле зору телескопа Hubble.

Ще одна важлива відмінність полягає у тому, що на Roman також встановлять коронограф — пристрій, здатний «відсікати» світло зорі, щоб безпосередньо вивчати супутники, які обертаються навколо неї. Він використовуватиме нову технологію блокування світла та компенсації спотворень у хвильовому фронті. До його складу увійде набір з кількох світлонепроникних дисків і двох дзеркал, поверхня яких може змінювати свою форму за командою з Землі. Отже, коронограф Roman зможе отримати найчіткіші зображення протопланетних та навколозоряних дисків, а також знайти кілька тисяч нових екзопланет і зробити прямі знімки найбільших із них.

Дата запуску телескопа Roman

Як це часто буває з амбітними проєктами NASA, дата запуску телескопа Roman кілька разів переносилася. Зараз вона призначена на кінець 2026 — першу половину 2027 року. Спочатку передбачалося, що для запуску телескопа буде використана ракета Delta IV Heavy. Але її експлуатація буде припинена у 2024-му ще до готовності Roman до польоту. Тому NASA вирішила залучити для цієї місії Falcon Heavy.

Пуск ракети Falcon Heavy. Джерело: SpaceX

Нагадаємо, що нещодавно NASA перенесла на 2024 рік запуск місяцехода VIPER.