Загадкові радіосигнали з глибокого космосу кинули виклик науці

Вчені помітили таємничі радіоструктури посеред величезного скупчення галактик, розташованих на відстані 800 млн світлових років від нас. Частину з цих радіооб’єктів дослідники ніколи раніше не бачили. Але найцікавіше те, що знахідка кидає виклик нашому розумінню Всесвіту та пропонує безпрецедентний погляд на бурхливі регіони космічної павутини — мережі вузлів, що з’єднує Всесвіт. Як зазначили вчені: «Вони кидають виклик існуючим теоріям як про походження таких об’єктів, так і про їхні характеристики».

Дослідження Abell 3266

Abell 3266
Неправильна реліквія в Abell 3266

Скупчення галактик Abell 3266, що простягається на 300 млн світлових років, є однією з найбільших структур подібного роду у Всесвіті. Воно привернуло увагу вчених, бо є місцем злиття кількох гігантських кластерів, яке відкриває вікно у наслідки неймовірно величезних космічних зіткнень. Саме тому астрономи роками активно вивчали його, особливо в рентгенівському та видимому світлі.

Тепер вчені на чолі з астрофізиком Крістофером Райзлі, науковим співробітником Болонського університету, дослідили нові зображення Abell 3266. Вони були зроблені за допомогою австралійських телескопів Array Pathfinder (ASCAP) і Compact Array (ATCA) — двох із найбільших радіообсерваторій на Землі.

Згідно з дослідженням, опублікованим у Monthly Notices of Royal Astronomical Society, отримані дані заповнюють відсутність детальних радіоспостережень Abell 3266 у минулому та виявили кілька нових радіоструктур, а ще надали безпрецедентний погляд на інші об’єкти кластера.

Загадкове радіогало та некласифікований «хребет»

Згідно з результатами спостережень, структури в Abell 3266 включають величезне радіогало, яке було виявлене вперше за 10 років спостережень і містить розширений центральний дифузний «хребет», який вчені не змогли класифікувати. Дослідники також виявили так звану неправильну реліквію, дугоподібну структуру з дивною увігнутою формою та іншими особливостями, які ніколи не спостерігалися у подібних об’єктів. Було також помічене викопне джерело плазми, створене потужними вибухами надмасивної чорної діри, яка відтоді зникла в темряві.

Проблема у тому, що властивості цих дивних радіоджерел не узгоджуються з поточним розумінням походження та еволюції подібних структур. Багато з цих таємниць можуть бути розкриті за допомогою майбутніх спостережень ASKAP і ATCA, а також за допомогою величезного проєкту, відомого як Square Kilometer Array (SKA), який стане найчутливішою радіообсерваторією на Землі, коли буде завершений у цьому десятилітті. Поки що вчені не в змозі пояснити істинну природу походження багатьох структур. «Наші найкращі фізичні моделі просто не можуть це пояснити», — написали вони.

Раніше ми розповідали про загадковий об’єкт, що сяє у 570 млрд разів сильніше за Сонце.