З орбіти Марса помічений покритий пилом InSight (фото)

Накопичення пилу на посадковому модулі NASA InSight Mars настільки сильне, що його можна навіть побачити з орбіти. Червоний марсіанський реголіт, що покриває посадковий модуль, помітний на зображенні високої чіткості, отриманому 9 квітня 2022 з орбітального апарата Mars Reconnaissance Orbiter (MRO).

InSight
Посадковий модуль NASA InSight на поверхні Марса. Видно навіть як корпус покритий пилом. Фото було зроблене високоякісною камерою HiRISE на борту космічного корабля Mars Reconnaissance Orbiter. Зображення: NASA/JPL-Caltech

Перед фотокамерою HiRISE на борту космічного корабля часто ставиться завдання зробити детальні знімки апаратів на поверхні Марса, особливо коли вони опиняються у важких умовах. Марсіанський посадковий модуль InSight ненадовго перейшов у режим економії електроенергії у січні після того, як його сонячні панелі покрилися такою кількістю пилу, що апарат був не в змозі отримувати достатньо потужності для продовження роботи. Але у березні постачання електроенергії відновилося.

InSight
Знімки, зроблені Mars Reconnaissance Orbiter, показують InSight незабаром після приземлення та у березні 2022 року. На фотографії зліва — зона вибуху, що утворилася в результаті приземлення апарата в листопаді 2018 року, а також парашут, який допоміг місії досягти поверхні. На фотографії праворуч — пил, який за 3,5 роки приховав ознаки активності космічного корабля. Фото: NASA

«Сонячні панелі посадкового модуля InSight виробляють майже стільки ж енергії, скільки й до січневого шторму. Такий рівень потужності дозволить посадковому модулю продовжувати наукові операції впродовж літа», — заявили в NASA.

Втрата електроенергії

InSight, що приземлився на Марсі 2018 року, спочатку працював на зниженій потужності через скупчення пилу на своїх подвійних сонячних панелях. У 2021-му інженерам вдалося трохи очистити одну панель, але часті вітри на Червоній планеті регулярно засипають апарат піском. Минулого року NASA попередила, що зниження потужності може іноді призводити до тимчасового припинення роботи InSight упродовж 2022 року. Проблема ускладнюється природним орбітальним циклом Марса. У 2021-му планета досягла афелію, що послабило отримання сонячної енергії, при цьому сезонні цикли активності пилу набирають обертів.

NASA InSight
Апарат NASA InSight працює на Марсі з 2018 року

Посадковий модуль InSight, розрахований на один марсіанський рік (687 земних днів), орієнтований на вивчення внутрішньої частини Марса. Зокрема, шляхом спостереження за підземними поштовхами Червоної планети, які дістали назву «марсотруси».

Нагадаємо, що раніше апарату InSight пророкували замерзання до кінця 2022 року.