Як звучать кольори океану з орбіти

Вчені NASA, які займаються вивченням океану з орбіти, розробили програму, що переводить колір морської води у ноти. За її допомогою вони створили вже кілька музичних відео. Спробувати зробити це самостійно можна на їхньому сайті.

Кольори океану перетворили на музику
Кольори океану на супутникових знімках. Джерело: www-cdn.eumetsat.int

Музика кольору океану

18 місяців тому брати Раян та Джон Вандермюлени, котрі працюють у космічному центрі імені Годдарда, замислилися над тим, як показати людям океан, яким його бачать супутники з орбіти. І вони вирішили, що музика підходить для цього краще, ніж зображення.

Дослідження Раяна Вандермюлена стосуються біологічних процесів у світовому океані. Він як ніхто знає, що колір води може сильно відрізнятися від синього через водорості, планктон чи піщані наноси. Тож попросив свого брата Джона, програміста та електронного музиканта, перевести кольори у ноти.

Так з’явилося відео, яке показує, як звучить океан поблизу естуарію південноамериканської річки Ріо-де-ла-Плата, де багато піщаних наносів. Однак на цьому брати не зупинилися і створили відео для Індійського океану, Берингового та Коралового морів.

Зараз будь-хто може спробувати створити своє музичне відео з кольорами води. Для цього потрібно мати відповідні дані з супутників і зайти на сайт братів Вандермюленів www.spektune.com/. Там можна підібрати собі спосіб обробки зображення та палітру нот.

Що розповіли кольори океану вченим

Вчені NASA серйозно вивчають кольори океану. Вже вказана інформація про наноси дає змогу зрозуміти не лише те, як змінюється ландшафт морського дна, але й як працюють річки. Бо тверді частинки в них — це одночасно ерозія ґрунту та елемент вуглецевого циклу. Отже, за цими даними можна встановити, наскільки комфортним буде життя на Землі у майбутньому.

Ще важливішими є зелені та пурпурні кольори в океані. Вони свідчать про наявність у певних місцях планктону та водоростей, що є основою харчової піраміди в морі; проблеми з ними можуть стати початком руйнування світової екосистеми.

Також дані про розповсюдження планктону можна використовувати як сигналізатор температури води та вмісту в ній кисню. А це дозволяє стежити за тим, щоб наша планета не перегрівалася. Тож не дивно, що багато супутників займаються вивченням саме цих процесів.

За матеріалами www.nasa.gov