Яким є наше Сонце на небі віддаленої екзопланети

NASA опублікувала ілюстрацію планети класу «гарячого Юпітера», що обертається навколо своєї жовто-жовтогарячої зорі HD 189733. Разом з тим на небо цієї планетної системи були накладені найближчі світила. Серед них виявилося наше Сонце, поряд з яким Сіріус та Альфа Центавра.

Планета HD 189733b
Планета HD 189733b. У небі видно найближчі зорі, одна з яких наше Сонце. Ілюстрація: NASA

Оскільки планета перебуває всього в 63 світлових роках від Землі, гіпотетичний космічний мандрівник побачить багато з тих зірок, які ми бачимо на нічному небі, але розташування сузір’їв буде зовсім іншим. Наше Сонце та найближча до нього зоряна система Альфа Центавра здаються двома тьмяними цятками у центрі ілюстрації.

Планета HD 189733b

Космічний телескоп Hubble визначив фактичний колір планети у видимому світлі він виявився темно-синім. Цей колір виникає не через присутність океанів, а через вплив атмосфери з температурою 1100°C. За такої сильної спеки навіть плавляться частинки силікату, утворюючи «краплі дощу» зі скла, які розсіюють синє світло більше, ніж червоне.

HD 189733b була відкрита 2005 року. Розташована вона лише за 4,6 млн км від батьківської зорі. Планета настільки близька до свого світила, що перебуває у «гравітаційній пастці»: один її бік звернений до зорі, а інший завжди у тіні.

У 2007 році космічний телескоп NASA Spitzer склав теплову карту. Виявилося, що висотні хмари, просочені силікатами, можуть переноситися з денного боку на нічний зі швидкістю 7200 км/год.

Нагадаємо, що раніше була знайдена екзопланета, густина якої вчетверо менша за густину води.

Долучайтесь: https://t.me/ustmagazine