Де позаземні цивілізації у Всесвіті: вчені висловили тривожне припущення

Чому ми досі не знайшли ніяких доказів існування інопланетного життя? Це питання давно бентежить вчених, причому настільки, що навіть був виведений відомий парадокс Фермі. Одне із припущень всесвітньої тиші у Всесвіті пропонує теорію про те, що розвинені цивілізації могли стати жертвами свого власного технологічного прогресу, що призвело до кліматичних катастроф та їх загибелі.

Ілюстрація міста позаземної цивілізації
Ілюстрація міста позаземної цивілізації. Авторство: Dall-E

У свіжому дослідженні вчені змоделювали розвиток гіпотетичних інопланетних цивілізацій, і результати виявилися доволі тривожними. Навіть за умов використання відновлюваної енергії, високий попит міг би перегріти планету, роблячи її непридатною для життя менш ніж за тисячу років.

Це випливає з другого закону термодинаміки, який стверджує, що всі енергетичні системи повинні виділяти тепло. Астрофізик Манасві Лінгам пояснив цю концепцію через аналогію з ванною: якщо дозволити їй наповнюватися без зупинки, будинок буде затоплений. У масштабі планети таке затоплення відповідає перегріву атмосфери через накопичення відпрацьованого тепла.

Дослідження показало, що технологічно розвинена цивілізація може зробити свою планету непридатною для життя менш ніж за 1000 років, що в космічному масштабі є миттю. Це попередження частково базується на історії індустріального розвитку людства. У 2023 році людство спожило 180 тисяч терават-годин енергії — стільки ж, скільки Земля отримує від Сонця.

Майбутнє цивілізацій залежить від здатності зупинити зростання споживання енергії або перенести її виробництво за межі планети. Таке рішення може дозволити розумним видам виживати протягом мільярдів років.

Однак існує й інше припущення: можливо, зростаючі енергетичні потреби деяких інопланетних цивілізацій призводять до їхнього вимирання, перш ніж вони зможуть розробити засоби для виявлення інших розумних форм життя, подібних до нас.

Раніше ми повідомляли про те, що супутники знайшли невідомі руїни загиблої цивілізації.

За матеріалами livescience.com