Вибух наднової Ети Кіля «оживили» у приголомшливій візуалізації (відео)

Нова візуалізація NASA демонструє потужність епічного вибуху наднової зорі у глибокому космосі. На відео показаний знаменитий вибух у зоряній системі Ети Кіля. Ця подія ненадовго зробила її найяскравішим об’єктом на небі 1843 року. Через понад 170 років дві кулясті формації газу, що розширюється, все ще поширюються в космосі, надаючи багату скарбницю даних для збору.

Ета Кіля
Візуалізація вибуху наднової Ети Кіля. Зображення: NASA

«Команда здійснила приголомшливу роботу. Глядачі можуть побачити та зрозуміти складну структуру об’єкта. Ми можемо не тільки розповісти історію епічного вибуху, а й продемонструвати туманність, що утворилася в 3D», — заявив керівник проєкту NASA Френк Саммерс, головний спеціаліст з візуалізації Балтіморського наукового інституту космічного телескопа (STScI).

Тріо телескопів

У проєкті використовується 3D-моделювання, щоб розповісти історію Ети Кіля. Для її формування були зібрані дані трьох космічних телескопів: Hubble, Chandra та Spitzer. Ета Кіля яскраво світиться в інфрачервоному діапазоні. Один із її найгучніших наслідків для «космічного середовища» полягає в тому, як вона впливає на туманність Кіля, в якій розташований зруйнований об’єкт. Команда додала, що архівні дані Spitzer були особливо корисні при перегляді крізь пил, який заважав NASA побачити зорю у видимому діапазоні довжин хвиль.

Поки Spitzer перебуває «на пенсії», Hubble та Chandra продовжують працювати. У них недавно з’явився новий компаньйон в особі нової космічної обсерваторії JWST, яка охолоджується та коригується для проведення наукових спостережень. Станом на 27 січня космічний телескоп James Webb перебуває у своєму пункті призначення точці Лагранжа L2 на відстані 1,6 млн км від Землі.

Нагадаємо, що раніше астрономи створили візуалізацію галактичної експансії.