Вулканічна активність Венери виявилася схожою на земну

Поверхня Венери вкрита тисячами вулканів, деякі з яких можуть бути активними й досі. Новий аналіз 30-річних радарних знімків, зроблених космічним апаратом Magellan, виявив нові потоки лави на планеті, що свідчить про її вулканічну активність у період між 1990 і 1992 роками.

Венера
Венера. Зображення: Space Engine

Місія NASA Magellan прибула на Венеру в 1990 році та зробила перші знімки всієї поверхні планети перед своїм зануренням у її атмосферу 12 жовтня 1994 року. Після цього жоден інший космічний апарат не досліджував Венеру. Хоча радіолокаційним зображенням вже понад три десятиліття, нові інструменти дозволяють дослідникам відкривати нові деталі.

Maat Mons
Комп’ютерна 3D-модель поверхні Венери показує вершину вулкана Maat Mons. Зображення: NASA / JPL-Caltech

Аспірант Університету д’Аннунціо в Італії та провідний автор нової статті про вулканізм Венери Давіде Сулканезе розповідає, що радарні знімки, які він та його команда досліджували, є його ровесниками. «Це дуже старі дані. Але за допомогою сучасних технологій ми можемо зробити їх корисними для нових відкриттів», — говорить Сулканезе.

Sif Mons
Зміни в радіолокаційному скануванні поверхні Sif Mons

Команда проаналізувала два набори радіолокаційних даних Магеллана, отриманих у 1990 і 1992 роках, щоб знайти докази вулканічної активності. Вони виявили зміни поверхні у двох областях: Sif Mons та Niobe Planitia. Вчені помітили варіації в радіолокаційному зворотному розсіюванні між зображеннями, зробленими Магелланом, що, ймовірно, свідчить про нові лавові потоки на поверхні Венери.

Ці дані не лише підтверджують попередні дослідження, а й припускають, що сучасний вулканізм на Венері є поширеним явищем. У березні 2023 року група науковців виявила на пекельній планеті вулканічне жерло, яке змінило форму та значно збільшилося в розмірах менш ніж за рік.

Це було першим свідченням недавньої вулканічної активності на Венері, але тепер вчені можуть краще зрозуміти масштаби цього явища. «Наші результати показують, що Венера набагато активніша, ніж очікувалося. Рівень її активності порівнянний із земним», — зазначає Сулканезе.

Зміни на плато Niobe Planitia

Вивчення активних вулканів може допомогти науковцям зрозуміти, як надра планети формують її кору і впливають на придатність до життя. Венеру іноді називають двійником Землі через майже однаковий розмір, масу і схожий склад.

«Вивчаючи Венеру, ми можемо краще зрозуміти Землю», — каже Сулканезе.

Після тривалої підготовки NASA нарешті планує нову місію на цю планету. VERITAS, запуск якої очікується не раніше 2031 року, досліджуватиме поверхню та ядро Венери, щоб зрозуміти, як кам’янистий світ із розмірами, схожими на земні, еволюціонував зовсім інакше.

Раніше ми повідомляли про те, як знайшли винуватця у таємничому зникненні води з Венери.