Знайдено винуватця у таємничому зникненні води з Венери

Приблизно 4,5 млрд років тому Земля та Венера виникли у хаосі під час формування молодої Сонячної системи. Обидві планети спершу були дуже схожими у розмірах і структурі, а також, цілком ймовірно, мали однакову кількість води. Але сьогодні Венера — це пекельна пустеля з неймовірно високим атмосферним тиском та хмарами сірчаної кислоти, де води майже немає.

Венера
Венера. Ілюстрація: Unsplash

Точний механізм перетворення Венери на пустелю залишається загадкою для науки. Проте нові дослідження вказують на те, що основну роль у цьому може відігравати молекула іону метанальдегіду, відома як HCO+, яка випаровується у космос та виснажує останні залишки води на Венері.

Висушування Венери мільярди років

Група планетологів з Університету Колорадо в Боулдері, використовуючи комп’ютерні моделі, вивчила хімічні реакції в атмосфері Венери та встановила, що HCO+ може бути головним чинником посушливих умов на планеті. Результати їхнього дослідження були опубліковані в Nature.

атоми водню
Уявлення художника про помаранчеві атоми водню, що вивітрюються в космос, залишаючи позаду молекули чадного газу. Ілюстрація: Aurore Simonnet/LASP/CU Boulder

Спочатку Венера, можливо, втратила значну частину води через випаровування з атмосфери. Сонячний вітер, що складається із заряджених частинок, постійно пронизує Сонячну систему. Але Земля, захищена магнітним полем, майже не відчуває його впливу, у той час як Венера відкрита йому. Це призвело до того, що, за припущеннями, Венера втратила більшу частину своєї води протягом мільярдів років.

Дисоціативна рекомбінація

Цей процес може пояснити велику втрату води, але не пояснює, скільки води планета втратила на сьогодні. Нові дослідження вказують на те, що Венера продовжує втрачати воду через процес, відомий як дисоціативна рекомбінація, коли HCO+ реагує з водою, утворюючи позитивно заряджену молекулу. Хоча іони метанальдегіду не були безпосередньо виявлені в атмосфері Венери, попередні дані свідчать про наявність молекул, що можуть утворювати цю реакцію.

Майбутні місії до Венери, такі як VERITAS і DAVINCI, не оснащені відповідними інструментами для вивчення цих молекул. Тому вчені рекомендують нові місії, які можуть допомогти з’ясувати деталі цих процесів.

Раніше ми повідомляли про те, як вчені змоделювали клімат молодої Венери.

За матеріалами gizmodo.com