Океани на Венері могли існувати, коли на Землі вже було життя

Нове дослідження показує, що Венера не завжди могла бути позбавлена води. Останнє моделювання показує, що три мільярди років тому на ній могли існувати океани. На Землі в той час вже було життя.

Океани Венери
Венера. Джерело: www.rmg.co.uk

Океани на Венері

Дослідники з Чиказького університету довели, що вода на Венері могла існувати достатньо великий проміжок часу. Для цього вони взяли сучасний стан її атмосфери, яка складається з вуглекислого газу, та використали його у комп’ютерній моделі, що імітує процес випаровування води протягом мільярдів років.

Основою моделі стало уявлення про те, що на світанку існування Сонячної системи на Венері був океан. Дослідники обрали три різні точки для початку процесу його випаровування і для кожної з них встановили різні варіанти рівня води.

Загалом вийшло 94 080 симуляцій. При цьому тільки кілька десятків із них у кінці показали результат, який був би схожим на сучасний стан атмосфери планети. Найцікавішим же є те, що у цих варіантах океани на Венері зберігалися достатньо довго. У деяких із них вони остаточно зникли тільки 3 млрд років тому, коли на Землі вже існувало життя.

Історія уявлень про Венеру

Теорія існування океанів на Венері має давнє походження. Розпочалася вона, коли астрономи виявили, що планета вкрита товстим шаром хмар. Це породило теорію, що на ній багато води та, як наслідок, існує глобальний океан.

Протрималася ця теорія ледь не до 1970-х, коли автоматичні станції підтвердили те, що дослідники підозрювали вже давно. Атмосфера Венери надзвичайно щільна, гаряча та отруйна. Хмари складаються з сірчаної кислоти, а води немає взагалі у жодному вигляді.

Відтоді всі питання про океани Венери лишаються достатньо маргінальними. Лише недавно з’явилися теорії, що вони могли існувати на самому початку історії Сонячної системи. Сміливіші науковці припускали, що вони могли зберігатися протягом перших 700 млн років, коли світність Сонця була на 30 відсотків нижчою за сучасну.

Нове дослідження іде значно далі та свідчить, що через мільярд років після утворення Сонячної системи планет з океанами могло бути дві, а то й три.

За матеріалами Рhys.org.