«Вояджери» втрачають заряд: коли NASA вимкне космічні зонди

Час роботи космічних апаратів «Вояджер-1» та «Вояджер-2» поступово закінчується. З моменту запуску 1977 року «Вояджер-1» опинився далі, ніж будь-який інший штучний космічний апарат в історії людства. Хоча зонди все ще отримують і надсилають сигнали, NASA заявляє, що у них скоро вичерпається енергія і вони не зможуть «спілкуватися» з Землею. Про це повідомляє Scientific American.

Космічний апарат "Вояджер-1"
Космічний апарат «Вояджер-1»

Очікується, що до 2025 року батареї зондів повністю розрядяться. Щоб хоч якось зберегти енергію та продовжити термін їхньої служби, NASA вимикає бортові системи космічних апаратів. Наразі у «Вояджера-2» залишилося п’ять інструментів, а у «Вояджера-1» — чотири. Всі вони живляться від ядерної батареї, яка перетворює тепло від радіоактивного розпаду плутонію в електрику. Але зі зменшенням вихідної потужності за 44 роки NASA була змушена перевести їх у режим економії. Два роки тому інженери вже вимкнули нагрівач детектора космічного проміння, який відіграв вирішальну роль у визначенні проходження геліопаузи.

Агонія зондів

Останніми двома приладами «Вояджера», які вимкнуть назавжди, ймовірно, будуть магнітометр і плазмовий науковий прилад. Вони утримуються у корпусі космічного корабля, де нагріваються за рахунок тепла, що виробляється електронікою.

Скільки ще можуть витримати «Вояджери»? За словами планетолога Лабораторії реактивного руху NASA Лінди Спілкер, усе залежить від потужності — якщо все піде дуже добре, можливо, місія буде продовжена до 2030-х років. Однак це найоптимістичніші прогнози. Ймовірніше, що зонди будуть вимкнені раніше, приблизно в середині цього десятиліття.

Майбутнє «Вояджерів»

Навіть після того, як «Вояджери» будуть повністю вимкнені, подорожі продовжаться. Через 16 700 років «Вояджер-1» пройде повз нашу найближчу сусідню зорю Проксиму Центавра, а ще через 3 600 років — повз неї пролетить «Вояджер-2». Потім вони продовжать обертатися навколо Галактики протягом мільярдів років.

Нагадаємо, що раніше NASA опублікувала оновлену версію «Блідо-блакитної цятки», зняту «Вояджером-1».