Вчені задумалися про місію з пошуку життя на Марсі та засумнівалися в теорії астероїдного утворення Землі: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин до сніданку: Hubble зробив портрет кулястого зоряного скупчення у сузір’ї Скорпіона. NASA назвало дату запуску вантажного корабля Cargo Dragon до МКС, а ми рекомендуємо вам книгу «Думай, як у NASA» та розповідаємо, чому її варто прочитати.

Місія з пошуку життя на Марсі може бути запущена у 2030 році

Науковці запропонували NASA організувати місію Mars Life Explorer (MLE), метою якої буде пошук життя під поверхнею Червоної планети. У разі схвалення місія може бути запущена у 2030-х роках. MLE шукатиме ознаки життя у глибинних льодяних покладах на Марсі. Посадковий модуль буритиме лід, збиратиме зразки та проводитиме їх аналіз прямо на місці.

Вчені змогли «скласти» Землю з планетезималей

Вчені поставили під сумнів теорію про те, що Земля утворилася з астероїдів, які були аналогічні за хімічним складом до сучасних хондритів. Замість цього вони побудували модель її утворення з різних планетезималей.

Планетологи дійшли висновку, що є інше пояснення дивного ізотопного складу Землі. Вони припустили, що вона утворилася з планетезималей, але врахували, що ці невеличкі кам’яні тіла вже могли пройти гравітаційну диференціацію надр до того, як утворили нашу планету. Тобто їхня речовина вже не була такою, як у сучасних хондритах.

Посадка першого ступеня ракети Falcon 9 на баржу. Джерело: SpaceX

Запуск ракети-носія Falcon 9 із угрупуванням мікросупутників Starlink здійснила американська компанія SpaceX. Це був 29-й запуск SpaceX у нинішньому році. На борту ракети знаходилися 46 мікросупутників, що мають бути виведені на низьку навколоземну орбіту. Після старту перший ступінь в автоматичному режимі плавно опустився на плавучу платформу в Тихому океані.

NASA готова відправити вантажний корабель Cargo Dragon до МКС

Запуск вантажного космічного корабля Crew Dragon компанії SpaceX з запасами, обладнанням і матеріалами для наукових експериментів до Міжнародної космічної станції (МКС) відбудеться 15 липня, повідомило у п’ятницю Національна аерокосмічна адміністрація США (NASA).

«NASA і SpaceX тепер планують запуск інструменту для спостережень за змінами клімату… в межах 25-ї місії SpaceX з доставки комерційних вантажів на МКС на 20:44 за часом Східного узбережжя США, 14 липня (15 липня о 03:44 за київським часом)», — ідеться у повідомленні на сайті відомства.

Кулясте скупчення Terzan 2 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Cohen

Портрет кулястого скупчення Terzan 2

Представлене зображення було опубліковане фахівцями групи супроводу місії Hubble. Воно демонструє Terzan 2 — кулясте зоряне скупчення, розташоване у напрямку сузір’я Скорпіона. Кулясті скупчення являють собою групи зір, що обертаються навколо галактичного центру в якості супутників і тісно пов’язані гравітацією. Вони вважаються одними з найдавніших об’єктів у Всесвіті та в основному складаються зі старих світил.

Думай як у NASA. Звички, ідеї та стратегії для досягнення неможливого (огляд книги)

Думати як фахівець із космічних польотів — це мислити поза шаблонами, ставити під сумнів стереотипи й усталені патерни мислення, щоб досягати неможливого. Вчені NASA перетворюють катастрофи на тріумфи, а обмеження — на переваги. Ракетобудівниками рухає не сліпа віра, а сумніви у собі. Їхні цілі — не короткострокові результати, а довгострокові прориви. Саме завдяки цим підходам людина змогла ступити на Місяць, космічні кораблі долають мільйони миль у відкритому космосі, приземлюючись у точно визначених місцях. Більшість людей вважають, що таке мислення — лише для обдарованих. Проте автор запевняє: хоча стати ракетобудівниками здатні одиниці, мислити та вирішувати проблеми, як вони, можуть усі.

Читайте у попередньому дайджесті: Астронавти на орбіті старіють одразу на 20 років за півроку, а бактерії можна використовувати для виробництва ракетного палива: дайджест новин