Портрет кулястого скупчення Terzan 2

Представлене зображення було опубліковане фахівцями групи супроводу місії Hubble. Воно демонструє Terzan 2 — кулясте зоряне скупчення, розташоване у напрямку сузір’я Скорпіона.

Кулясте скупчення Terzan 2 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Cohen

Кулясті скупчення являють собою групи зір, які обертаються навколо галактичного центру в якості супутника та тісно пов’язаних гравітацією. Вони вважаються одними з найдавніших об’єктів у Всесвіті та в основному складаються зі старих світил.

Такі об’єкти характеризуються дуже щільною «упакованістю», при середньому діаметрі в 100 — 200 світлових років кулясті скупчення можуть налічувати десятки, сотні тисяч, а іноді й мільйони світил. Тому, на подібних зображеннях, ми можемо побачити справжній зоряний «розсип».

Знімок Terzan 2 був зроблений за допомогою двох головних інструментів Hubble: камери ACS та WFC3. Конструкція космічної обсерваторії дозволяє проводити спостереження небесних тіл з використанням відразу кількох приладів. Світло, яке збирається основним 2,4-метровим дзеркалом телескопа, передається на вторинне дзеркало, яке потім передає його індивідуальним інструментам за допомогою системи менших за розмірами дзеркал.

Раніше ми розповідали про те, як Hubble зазнімкував «багаторукавну» галактику.