У зоні уникання виявлена невідома позагалактична структура

Однією з найскладніших для спостереження частин Всесвіту є так звана зона уникання. Це відносно незвідана область неба, яка закрита нашою галактикою Чумацький Шлях.  Але під час нового дослідження групі астрономів вдалося зазирнути прямо крізь зону та виявити колись приховану позагалактичну структуру. Детально дослідження описане в статті в журналі Astronomy & Astrophysics, повідомляє Vice.

Ілюстрація надскупчення галактик
Ілюстрація надскупчення галактик, що розташоване за зоною уникнення Чумацького Шляху. Знімок: Quantamagazine

Сумнозвісна зона закриває від 10% до 20% неба через зорі та пил, що оточують надмасивну чорну діру в центрі Галактики. Побачити, що знаходиться по той бік опуклості, є дуже важким завданням. Раніше були зроблені успішні спроби подивитися крізь цю зону, але у порівнянні з іншими регіонами космосу їй все ще приділяється відносно мало уваги.

Однак тепер відкриття астрономами позагалактичної структури, яка, як вважають, є значним скупченням галактик, може допомогти прояснити ситуацію.

Зазирнути за галактичну завісу

Щоб зазирнути за галактичну завісу, команда астрономів на чолі з Даніелою Галдеано з Національного університету Сан-Хуан в Аргентині використала Європейську південну обсерваторію для дослідження інфрачервоного світла, яке проходить повз обструктивну опуклість Чумацького Шляху.

Чумацький Шлях створює зону уникання для спостерігачів, що розташовані всередині

Після відкриття позагалактичної структури у вигляді скупчення астрономи використали телескоп Gemini South у чилійських Андах, щоб виміряти червоні зміщення п’яти галактик, що допомогло визначити їхні відстані та швидкості. За оцінками команди, у скупченні може бути близько 58 галактик, але для впевненості знадобляться додаткові спостереження.

Загадки зони уникання

Відкриття цього скупчення показує захопливий погляд поза Чумацьким Шляхом, і вченим доведеться продовжувати дивитись крізь цю завісу, щоб зрозуміти наше місце в космосі. Наприклад, окрім прихованих скупчень галактик, зона уникання містить так званий Великий атрактор — невідому гравітаційну аномалію, яка тягне галактики та скупчення до себе. Природа цього атрактора є загадкою, яку можна розгадати лише за допомогою додаткових спостережень і досліджень.

Раніше ми повідомляли про те, як астрономи склали карту Місцевого Войда.