У центрі Чумацького Шляху знайдені прекурсори РНК

У центрі нашої Галактики виявлені нітрили — органічні речовини, з яких можуть утворюватися рибонуклеїнові кислоти (РНК). Це доводить, що компоненти, необхідні для початку біологічної еволюції, широко розповсюджені у Всесвіті.

Газові хмари, у яких знайшли прекурсори РНК
Газові хмари у центрі Галактики. Джерело: www.cnet.com

Нітріли — прекурсори РНК

Вчених з Іспанії, які досліджують газові хмари поблизу центру Чумацького Шляху, повідомили про відкриття там нітрилів. Органічні речовини цієї групи самі по собі можуть бути токсичними, однак у поєднанні з іншими речовинами вони можуть стати основою для життя.

Зокрема, вони є прекурсорами, тобто сировиною для утворення рибонуклеїнових кислот або ж РНК. Ці органічні полімери відомі тим, що виступають у біологічних клітинах своєрідними посередниками між ДНК, де зберігається інформація, та білками, які виконують усю роботу.

Також рибонуклеїнові кислоти є ключовим елементом наукової картини того, як органіка еволюціонувала на Землі до появи першої клітини. Це так звана теорія РНК-світу. Вона свідчить, що деякі складні молекули здатні еволюціонувати, як живі організми.

Органіка у газових хмарах

Центр Чумацького Шляху відомий як одна з найбільших зон зореутворення. Тут чимало молекулярних хмар, у яких дослідники продовжують знаходити все складніші органічні молекули. Наприклад, нещодавно там були знайдені спирти, що входять до складу земних дезінфекторів.

Цього разу увагу вчених привернула хмара G+0.693-0.027. У ній поки що не виявлені ознаки зореутворення, однак дослідники впевнені, що колись там народяться нові зорі. І саме тут вони знайшли нітрили. Для цього їм знадобилися два потужні телескопи зі встановленими на них спектрографами.

Вчені ідентифікували ціанову кислоту, ціаноаллен, пропаргілціанід та інші речовини. За певних умов вони після ряду реакцій можуть разом із фосфоровмісними сполуками утворювати нуклеїнові трифосфати. А вже з них достатньо простим шляхом можуть утворюватися РНК.

Докладно ознайомитися з дослідженням можна у журналі Frontiers in Astronomy and Space Sciences. Вчені, які його опублікували, говорять про те, що фактично довели, що нітрили зустрічаються у Чумацькому Шляху практично усюди. Однак РНК вони можуть утворювати тільки разом з іншими органічними речовинами — ліпідами.

І ось цієї органіки у молекулярних хмарах вчені ще не бачили. Отже, цілком можливо, що саме на її пошуку будуть сконцентровані майбутні дослідження. Бо якщо ці молекули справді присутні у міжзоряному середовищі, то цілком можливо, що РНК існують практично усюди, де є для них умови. А значить, життя — звичайне явище у нашій Галактиці.

За матеріалами www.sciencealert.com