Уламки від SpaceX Starship продають за 7,5 тисяч доларів

Якщо поглянути на космічний корабель Starship, то помітно, що він має два кольори: сріблястий та чорний. Все тому, що темна сторона вкрита вугільно-чорними гексагональними керамічними теплозахисними плитками. Ці плитки відіграють важливу роль у технології SpaceX, допомагаючи космічному кораблю Starship витримати високу температуру під час повернення в атмосферу Землі. Тепер вони стали не лише об’єктом наукового інтересу, а й предметом прагнення колекціонерів та фанатів космосу.

Знайдена гексагональна керамічна теплозахисна плитка
Знайдена гексагональна керамічна теплозахисна плитка. Фото: Reddit

Ці відокремлені теплозахисні плитки тепер можна знайти на eBay, де їх продають за тисячі доларів. Їхній пошук та продаж стали новим джерелом прибутку на вторинному ринку унікальних сувенірів, які колись були частиною одного з найбільших створених людством космічних кораблів.

Starship
Знайдена на пляжі гексагональна плитка від Starship. Фото: Reddit

Компанія SpaceX вже здійснила три спроби запустити три прототипи Starship на орбіту. Перші дві спроби у квітні та листопаді минулого року закінчилися вибухами, що призвели до розкидання близько 18 тисяч керамічних плиток на території Південного Техасу.

Другий політ ракети Super Heavy із космічним кораблем Starship 18 листопада 2023 року
Другий політ ракети Super Heavy з космічним кораблем Starship 18 листопада 2023 року. На фото момент відокремлення Starship від Super Heavy. Фото: SpaceX

Третя й остання спроба орбітального запуску минулого тижня завершилася успішно: прототип пролетів повз Африканський континент і приземлився в Індійському океані. Однак існує ймовірність, що теплові екрани могли відірватися під час повернення в атмосферу.

Кілька ентузіастів вже виявили цінні артефакти на пляжах південних штатів США та Мексики. Зокрема один із відомих «мисливців за реліквіями» Рон Паркер, який вже знайшов 120 плиток біля випробувального центру SpaceX в Бока-Чиці. Інші шукачі досі знаходять відокремлені уламки від Starship ще з моменту першої невдалої спроби запуску минулого року.

Деякі власники вирішили продавати свої знахідки, розміщуючи оголошення на eBay та інших онлайн-майданчиках за цінами від 30 до понад 2000 доларів. Ціни за плитки сягають навіть 7500, якщо вони мають добре збережений стан.

Варто зазначити, що під час двох перших польотів Starship інженери відмічали відклеювання плиток ще у процесі набору висоти. Але під час останнього запуску термоплитки виконали своє завдання та ефективно захистили космічний корабель від палючого плазмового поля під час входження в атмосферу.

Раніше ми повідомляли про те, як Ілон Маск анонсував Starship другого покоління.

За матеріалами futurism.com