Українець на Марсі: NASA завершила найскладнішу симуляцію місії до Червоної планети

Екіпаж із чотирьох осіб завершив імітацію місії на Марс, проведену NASA в Космічному центрі імені Джонсона, Х’юстон. Добровольці впродовж 45 днів перебували в ізоляції, в середовищі площею 60 м2, виконуючи різні завдання, які максимально імітували умови марсіанської місії.

HERA
Члени екіпажу NASA HERA (Human Exploration Research Analog) насолоджуються свіжим повітрям після 45 днів перебування в ізольованому середовищі. Зліва направо: Сергій Якимов, Сара Елізабет МакКендлесс, Ерін Андерсон і Брендон Кент. Фото: NASA

Місія HERA (Human Exploration Research Analog) мала на меті вивчити, як люди реагують на обмеженість простору та ізоляцію в умовах далекого космосу. Екіпаж провів 18 досліджень, спрямованих на вивчення впливу таких умов на фізіологію та поведінку. Під час місії члени екіпажу вирощували рослини в гідропонному саду, запускали супутник-куб і віртуально виходили прогулятися поверхнею Марса. Окрім цього, вони використовували дрони для польотів над марсіанським ландшафтом у віртуальній реальності.

HERA
Члени екіпажу HERA махають на прощання друзям, родині та персоналу перед входом в аналогове середовище 9 серпня 2024 року. Фото: NASA

Учасникам — Сарі Елізабет МакКендлесс, Ерін Андерсон, Брендону Кенту та українцю Сергію Якимову — доводилося зважати на затримку зв’язку із Землею, яка тривала до п’яти хвилин, і це наближало їхній досвід до реальних умов місії на Марс. NASA зазначає, що подібні затримки стимулюють розвиток автономних робочих процесів у екіпажу.

HERA
Члени екіпажу HERA в аналоговому середовищі у космічному центрі Джонсона NASA. Фото: NASA

Це вже третій екіпаж, що пройшов подібну симуляцію, однак цього разу завдання були найскладнішими та найдетальнішими. NASA прагне краще підготувати майбутніх астронавтів до реальних умов Марса, зокрема з огляду на психологічні та поведінкові виклики.

HERA
Екіпаж тримає сорти салату, вирощені на гідропонних установках усередині HERA. Фото: NASA

Окрім HERA, існує також програма CHAPEA, де добровольці проводять понад рік у просторішому середовищі площею 157 м2. Проте HERA надає можливість проводити коротші місії з акцентом на завдання, наближені до реальних марсіанських умов. NASA вже шукає нових учасників для майбутніх місій, запрошуючи здорових добровольців віком від 30 до 55 років.

Місія на Марс поки не запланована, проте NASA прагне здійснити політ до 2040 року.

Раніше ми повідомляли про те, що NASA потрібні витривалі добровольці для місії на Марс.

1,5 млрд об’єктів: опублікована найдетальніша інфрачервона карта Чумацького Шляху