У вересні Юпітер максимально наблизиться до Землі вперше за 70 років

Юпітер, який вважається найкрасивішою планетою Сонячної системи, досягне опозиції у вересні. Протистояння Юпітера відбувається кожні 13 місяців. Але вересневе протистояння 2022 року буде особливим, оскільки планета максимально наблизиться до Землі вперше за 70 років. Це означає, що відкриється чудовий вид на Юпітер для астрономів та просто звичайних спостерігачів.

Юпітер, сфотографований космічним апаратом NASA Juno
Юпітер, сфотографований космічним апаратом NASA Juno. Фото: NASA

Всі планети нашої системи обертаються навколо Сонця. Орбіти планет не є колом, а мають ледь помітну овальну форму. Це означає, що іноді вони стають ближче до Сонця (перигелій), а іноді — далі (афелій). З нашої точки зору, бувають моменти, коли орбіта Юпітера наближається до Землі, й часи, коли вона віддаляється. Коли планети перебувають в опозиції, то відстань між ними стає найменшою. Це означає, що Земля буде розташована безпосередньо між Сонцем і Юпітером.

У цьому місяці подія протистояння збігається з найбільшим зближенням Юпітера, коли планета наблизиться до Землі на відстань у 587 млн км — на відміну від 965 млн км у найдальшій точці. Це робить наступні кілька тижнів чудовим часом для астрономів, щоб спостерігати найбільшу планету Сонячної системи.

Зовнішня планета у протистоянні. Джерело: Wikipedia.org

Точка максимального наближення прийдеться на понеділок, 26 вересня. Але, за словами астрофізика NASA Адама Кобельскі, кілька днів до та після цієї можна спостерігати чудові види на Юпітер. У ці дні планета буде найяскравішим об’єктом нічного неба після Місяця. Згідно з астрономічним сайтом EarthSky, всі, у кого є телескоп або бінокль, матимуть можливість побачити не лише Юпітер, але і його супутники.

«У хороший бінокль з великою кратністю має бути видно три-чотири Галілеєві супутники. Важливо пам’ятати, що однією з ключових потреб буде стабільне кріплення для будь-якої спостережної системи, яку ви використовуватимете», — порадив астрофізик NASA Адам Кобельскі.

Раніше ми повідомляли про те, як перше фото Юпітера порівняли з останнім знімком James Webb.