Перше фото Юпітера порівняли із останнім знімком James Webb

Астроном Жасмін Сінгх поділилася захоплюючим порівнянням найпершого знімка Юпітера, який є одночасно першим в історії фотознімком планети, разом із найсвіжішою світлиною, яку отримав космічний телескоп James Webb (JWST). Найперша фотографія Юпітера була отримана у 1879 році ірландським астрономом Агнес Мері Клерк, яка опублікувала її у своїй книзі «Популярна історія астрономії протягом XIX століття».

Порівняння пліч-о-пліч фотографії Юпітера XIX століття та свіжого знімку James Webb

Нещодавня фотографія JWST, зроблена 27 липня 2022 року, має настільки дивовижну чіткість, що можна побачити танцюючі полярні сяйва Юпітера над обома його полюсами. Порівняння пліч-о-пліч підкреслює, наскільки покращилася астрофотографія за останні 142 роки.

Фотографія XIX століття зерниста, але все одно очевидно, що це Юпітер завдяки характерним смугам на планеті, викликаними відмінностями в хімічному складі та температурі атмосферного газу.

Велика червона пляма

Ще однією унікальною особливістю Юпітера є його Велика червона пляма – постійної області високого тиску, яка породжує найбільші антициклонні шторми в Сонячній системі. Цю характерну пляму можна побачити на фотографії Клерк 1879 року. Але перше зображення показано перевернутим, що створює враження, ніби вихор знаходиться в північній півкулі, а не в південній.

Найперша фотографія Юпітера
Найперша фотографія Юпітера 1879 року

Інше захоплююче розуміння полягає в тому, наскільки зменшилась Велика червона пляма з 1879 року. Це було підтверджено дослідженнями. Колись монстр-шторм був настільки величезним, що у ньому помістилися б три наші Землі. Але тепер підраховано, що його розмір поглинув би лише одну нашу планету. Вчені розходяться в думках щодо причин зменшення плями.

Фото James Webb

Фотографія Юпітера JWST 2022 року, яка складається з кількох зображень, має виразний блакитний відтінок, що відрізняється від звичайного червонуватого зображення Юпітера. Знімок був зроблений камерою NIRCam, яка використовує три спеціалізовані інфрачервоні фільтри. Інфрачервоний спектр використовується для виявлення деталей, які не бачить людське око. Потім отримані знімки були переведені у видимі зображення: довші хвилі світла здаються червонішими, а коротші – синішими.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA фотографує далекий космос.

Приєднуйтесь: https://t. me/ustmagazine