У космічного корабля Cygnus виникли проблеми під час польоту до МКС

Вранці 7 листопада ракета-носій Antares спільного виробництва США та України вивела на орбіту корабель Northrop Grumman Cygnus із вантажем для Міжнародної космічної станції (МКС). Ранковий пуск ракети відбувся успішно, не дивлячись на відкладений на 24 години старт через пожежну тривогу. Але далі з космічним кораблем почалися проблеми.

Cygnus компанії Northrop Grumman
Космічний корабель Cygnus компанії Northrop Grumman, який тримає робот-маніпулятор Canadarm2. Фото: NASA

Як повідомляє NASA, у космічного корабля Cygnus NG-18 розгорнулась лише одна з двох сонячних панелей, що може викликати проблеми з живленням на борту. Виробник космічного корабля Northrop Grumman вважає, що ця несправність не завадить безпечно пристикуватися до МКС. Але NASA вирішила глибше вивчити ситуацію, перш ніж ухвалити остаточне рішення щодо виконання маневру, який запланований на 9 листопада. Пристикування відбуватиметься вручну астронавтами за допомогою робота-маніпулятора Canadarm2.

Наразі незрозуміло, чому друга сонячна батарея не розгорнулася. Інженери на Землі намагаються визначити, чи можна безпечно здійснити розгортання до пристикування. Але якщо це не вдасться, Northrop Grumman вважає, що стикування все одно буде можливим. Однак NASA стурбована тим, що стан космічного корабля може створити додаткові проблеми для Cygnus або навіть самої космічної станції.

Cygnus
Космічний корабель Cygnus з ілюмінатора МКС. Зверху космічний корабель SpaceX Dragon. Фото: NASA

Успіхи та невдачі Cygnus

Cygnus названий на честь американської піонерки космічних польотів Саллі Райд. Космічний корабель здатний доставляти 3749 кг вантажу для екіпажу МКС. Місія NG-18 включає 1637 кг приладдя для екіпажу, 850 кг наукового обладнання, 66 кг обладнання для виходу у відкритий космос, 1077 кг апаратного забезпечення корабля та інші вантажі. Northrop Grumman повідомила, що цей рейс є найважчим доставленням вантажу і включає додаткові 20 кг через оптимізацію корисного навантаження.

Cygnus наразі здійснив 17 успішних місій до МКС. Лише раз йому не вдалося досягти орбітального форпосту, але це сталося через катастрофічну несправність ракети незабаром після пуску в 2013 році.

Раніше ми повідомляли про те, як корабель постачання Cygnus успішно скоригував орбіту МКС.