«Тяньвень-1» зробив епічне селфі над північним полюсом Марса

Китайське національне космічне управління (CNSA) опублікувало нові зображення, зроблені марсіанським зондом «Тяньвень-1» у перший день 2022 року. Фото є приємним новорічним сюрпризом. Знімок отримали за допомогою невеликої камери, яка вилетіла з орбітального апарата, щоб зробити епічні селфі над Червоною планетою. Світлина «Тяньвень-1» демонструє не тільки сам апарат крупним планом, а й величезну площу північного полюса Марса та його крижану шапку.

Tainwen-1
Селфі «Тяньвень-1». Фото: CNSA

Зонд був запущений у липні 2020-го з космодрому Веньчан у провінції Хайнань. Він вийшов на орбіту Марса у лютому 2021 року. Через кілька місяців випустили посадкову капсулу. Після цього посадковий модуль і орбітальний апарат вирушили на поверхню планети та приземлилися 15 травня. Це зробило Китай третьою країною після США та СРСР (у 1971 та 1973 роках), яка успішно здійснила м’яку посадку на Марс.

Tainwen-1
Віддалена селфі-камера зазнімкувала космічний корабель «Тяньвень-1» на орбіті Марса. Джерело: CNSA

Місія «Тяньвень-1» за час перебування на орбіті Марса отримала та передала майже 540 Гб даних про планету. Диспетчери з Китайського національного космічного управління заявили, що орбітальний апарат перебуває в хорошому стані та, як і раніше, має достатньо енергії.

Tianwen-1.
Полярна шапка Марса з борту «Тяньвень-1». Фото: CNSA

На додаток до «Тяньвень-1», що має власні віддалені камери, китайський посадковий модуль та марсохід «Чжужун» розмістили на землі віддалену бездротову камеру, щоб робити знімки як марсохода, так і посадкового модуля у дуже незвичайних ракурсах.

Бездротова камера зробила це «групове фото» китайського посадкового модуля та марсохода на поверхні Марса. Надано: CNSA

CNSA повідомило, що станом на 1 січня 2022 року «Чжужун» заввишки 1,85 м і вагою 240 кг пропрацював на Марсі 224 дні, що набагато перевищує очікувану тримісячну тривалість місії. Марсохід за цей період подолав понад 1400 м на поверхні Червоної планети.

Нагадаємо, що раніше ми публікували дивовижні фотографії Марса 2021 року.