Телескоп TESS виявив дев’ять гарячих юпітерів

Завдяки космічному телескопу TESS міжнародна команда астрономів виявила дев’ять раніше невідомих газових гігантів. Один із них майже вчетверо масивніший за Юпітер.

Гарячий юпітер в уявленні художника. Джерело: ESA/Hubble

Відкриття було зроблено під час аналізу даних про зміни кривих блиску дев’яти зір, викликаних транзитами тіл, що обертаються навколо них. Надалі воно було підтверджено під час наземних спостережень і спектроскопічних спостережень.

Усі виявлені екзопланети являють собою гарячі газові гіганти. Їхні періоди обертання становлять менш ніж восьми днів, а рівноважні температури поверхні лежать у діапазоні від 730 °C до 1500 °C. Отже, вони класифікуються як гарячі юпітери.

Що стосується фізичних характеристик знайдених екзопланет, то їхні маси лежать у межах від 0,55 до 3,88 маси Юпітера. Найбільша з них у 1,65 більша за Юпітер. Орбіти двох екзопланет мають великий ексцентриситет, що говорить про те, що вони зазнали приливних взаємодій.

Зорі, навколо яких обертаються екзопланети, розташовані на відстанях 576 – 1985 світлових років від Землі. Їхні радіуси коливаються від 0,84 до 2,19 сонячних, а маси становлять від 0,9 до 1,57 маси Сонця. Вік двох найстаріших світил оцінюється приблизно у 8 млрд років.