Телескоп Hubble зазнімкував перехідну спіральну галактику

Група супроводу телескопа Hubble опублікувала нове зображення. На ньому показана галактика IC 5332.

Спіральна галактика IC 5332. Знімок космічного телескопа Hubble. Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Chandar, J. Lee and the PHANGS-HST team

IC 5332 розташована на відстані близько 30 млн світлових років від Чумацького Шляху у напрямку до сузір’я Скульптора. Вона орієнтована «обличчям до Землі». Це означає, що диск галактики розташований у площині, практично перпендикулярній до лінії, проведеної від Землі, що дає змогу роздивитися її спіральну структуру в усіх деталях.

Далеко не всі галактики у Всесвіті орієнтовані до нас подібним чином. Дуже багато з них спостерігаються під великим кутом або зовсім з ребра, що добре видно на знімках телескопів.

На знімку Hubble можна у всіх деталях розглянути звивисті спіральні рукави IC 5332. Галактика яскраво світиться в центрі й тьмяніє до холодних кольорів ближче до країв. Подекуди її диск прорізаний темними пиловими нитками. Також можна звернути увагу на рожеві та помаранчеві бульбашки, що яскраво світяться. Це регіони активного зореутворення.

IC 5332 класифікується як галактика перехідного типу між об’єктами, що мають у ядрі перетинку та без неї. У IC 5332 є перетинка, але вона не така чітка, як в інших подібних об’єктів. При цьому, за щільністю спіральних рукавів галактика також посідає проміжне положення.

Раніше ми розповідали про те, як Hubble зазнімкував рідкісну радіогалактику.