Телескоп Hubble пережив збій

7 березня орбітальний телескоп Hubble призупинив спостереження та перейшов у безпечний режим. Під час подальшого розслідування фахівці групи супроводу встановили, що причиною збою стала помилка в оновленні, нещодавно завантаженому в бортовий комп’ютер обсерваторії. Воно мало компенсувати відхилення в роботі одного з гіроскопів системи орієнтації.

Телескоп Hubble. Джерело: NASA

Інцидент виявив дві нові проблеми. По-перше, не відбулося закриття захисних дверцят, призначених для захисту оптики телескопа. Вони мають автоматично опускатися, коли Hubble переходить у безпечний режим. Щоб розв’язати проблему, інженерам довелося переключити її на запасний мотор.
По-друге, камера широкого поля WFC3, що є одним із ключових інструментів обсерваторії, також пережила збій. Попри те, що 11 березня інженери вивели Hubble із безпечного режиму, вона все ще не працює. Згідно із заявою NASA, наразі фахівці працюють над усуненням проблеми.

Телескоп Hubble. Джерело: NASA

Ці неполадки вкотре нагадали про проблему старіння телескопа. Остання місія з його обслуговування відбулася 2009 року. Попри те, що астронавти доклали чималих зусиль, відтоді минуло вже майже 12 років. Компоненти орбітальної обсерваторії поступово зношуються, що веде до дедалі частіших відмов і переходів у безпечний режим. Рано чи пізно якийсь із ключових компонентів апарата зламається, внаслідок чого він не зможе продовжувати спостереження.
Варто зазначити, що за останні роки кілька фахівців пропонували проєкти нової місії з ремонту телескопа Hubble з використанням модифікованого корабля Orion або безпілотного апарата. Однак NASA поки що не виявляє помітного інтересу до подібних ініціатив.