Таємнича спіраль над Арктикою затьмарила полярне сяйво: фото

Минулого тижня в нічному небі з’явився дивний вихор білого кольору, який навіть затьмарив полярне сяйво над Арктикою. Таємниче, на перший погляд, видовище, що нагадує галактику, насправді утворилося внаслідок викиду в космос хмари замерзлого палива ракетою SpaceX. Астрономи називають це рідкісне явище «спіраллю SpaceX» і прогнозують, що воно стане все частішим явищем у космосі.

SpaceX
Під час полярного сяйва над Ісландією був сфотографований великий вир білого світла, відомий як «спіраль SpaceX». Авторство зображення: Shang Yang

Подія трапилася 4 березня, під час старту місії Transport-10. Її розпочала ракета-носій Falcon 9, що  стартувала з Ванденберзької бази космічних сил у Каліфорнії. Ракета несла на собі 53 супутники від різних комерційних космічних компаній та успішно вивела їх на низьку навколоземну орбіту приблизно через дві години після старту.

Після виведення корисного навантаження другий ступінь ракети, відокремившись від багаторазового прискорювача першого ступеня, опустився в атмосферу Землі над Баренцовим морем в Арктиці. Під час цього спуску ракета почала обертатися та у верхніх шарах атмосфери залишки палива, які почали швидко замерзати та відбивати сонячне світло. Ця подія створила моторошний та таємничий для непідготовленого спостерігача спіральний візерунок.

Спіраль SpaceX
Спіраль SpaceX над Ісландією. Фото: Bettina Begtoft

Одним із очевидців події стали фотографи Шан Ян та Олів’є Стайгер. Їм вдалося зняти захоплюючу світлину в ніч на 5 березня. Описуючи сюрреалістичну сцену на тлі Північного сяйва, астрофотографи поділився своїми враженнями. За їх словами, захоплююче видовище тривало приблизно 10 хвилин, перш ніж повністю розсіялося. Очевидцями події також стали мешканці Норвегії та Фінляндії.

Очікується, що наступне явище «спіралі SpaceX» з’явиться над Арктикою під час наступної місії Transport-12 в жовтні цього року.

Раніше ми повідомляли про те, як загадкова спіраль світла в нічному небі спантеличила спостерігачів.

За матеріалами livescience.com