Астрономи побачили спіраль від пуску Falcon Heavy

Камера обсерваторії на горі Мауна-Кеа, що на Гавайських островах, зареєструвала в небі дивну спіраль. За часом і місцем її появи вчені вирахували, що це — слід від ракети Falcon Heavy компанії SpaceX.

Спіраль в небі
Спіраль у небі. Джерело: NAOJ & Asahi Shimbun via AP

Загадкова спіраль

У ніч на 18 січня камера на горі Мауна-Кеа біля Національної астрономічної обсерваторії Японії на Гавайських островах помітила в небі дивовижну спіраль. На відео видно, як біла куля розширюється й утворює спіраль, вона переміщується небосхилом і, зрештою, тьмяніє та зникає.

Вулкан Мауна-Кеа на головному острові Гавайського архіпелагу славиться одними з найкращих у світі умов для спостереження зоряного неба. Тут дуже прозора атмосфера та мало опадів, тому різні держави влаштували тут свої обсерваторії. Однак гора є священною для місцевих мешканців, через що у них з астрономами регулярно виникають сутички.

Аби трохи розрядити ситуацію, японські вчені встановили поруч із телескопом «Субару» камеру, яка просто знімає зоряне небо. Трансляція з неї відбувається спільно з газетою «Асахі Сімбун». Вона часто збирає чимало любителів помилуватися зоряним небом.

Слід від Falcon Heavy

Коли під час трансляції 18 січня з’явилася спіраль, співробітники спочатку не звернули на це увагу, а потім згадали, що у квітні 2022 року вже бачили подібне явище. І для нього є цілком земне та просте пояснення.

Причиною появи такої спіралі є пуск надважкої ракети Falcon Heavy. Вранці 18 січня вона саме стартувала з космодрому на Флориді та вивела у космос військовий супутник. Положення, яке займала на небі спіраль, чітко відповідає тій точці, де мав лишитися слід від носія, що долає атмосферу Землі.

У квітні минулого року причина була тією самою. Цього разу вчені вирішили пересвідчитись у своєму припущенні та послали до SpaceX запит. Однак у компанії так і не підтвердили, що спіраль була слідом від пуску їхньої важкої ракети.

За матеріалами Рhys.org.