Супутник на водяному двигуні «підстрибнув» на 3 км

Каліфорнійський стартап Momentus Space успішно виконав маневр підняття орбіти космічного апарата Vigoride-5 на 3 км вище за допомогою комбінації сонячної енергії, мікрохвиль та води. Мікрохвильовий електротермічний рушій супутника використовує дистильовану воду як паливо. Це одна з кількох систем, випробуваних у космосі за останній час, які використовують воду в двигунах для створення реактивної тяги.

Vigoride-5
Апарат Vigoride-5 в уявленні художника. Зображення: interestingengineering.com

Місія Vigoride-3 є насамперед демонстраційною. Її мета — показати можливість компанії виводити малі клієнтські супутники на задані орбіти. Загалом апарат мав на своєму борту 7 супутників PocketQube іспанської фірми FOSSA Systems, що займається розвитком інтернету речей.

Водяна рушійна установка

Компанія Momentus заявила, що має на меті надавати комерційні послуги космічних буксирів, які підійматимуть супутники на вищі орбіти після їхнього розгортання у космосі за допомогою ракет або інших засобів. Для цього компанія експериментує з економічно ефективними альтернативами космічних двигунів.

«Продуктивність мікрохвильового електротермічного рушія перевершила наші очікування. Рушійна установка успішно здійснила підняття супутника місії Vigoride-5. Ми виконали понад 35 випробувань тривалістю від 30 секунд до шести хвилин. Установка демонструє стабільну та ефективну роботу. Momentus має намір використовувати її для підтримки комерційних і урядових клієнтів США», — пояснив у заяві технічний директор Momentus Роб Шварц.

Двигун для супутників майбутнього

Система компанії пропонує переконливу, екологічно чисту та економічно ефективну альтернативу традиційним космічним двигунам, які використовують хімічні реакції для нагрівання пального для створення реактивної тяги. Мікрохвильовий електротермічний рушій використовує новий підхід, який полягає в тому, що мікрохвильові печі на сонячних батареях генерують гарячу плазму для нагрівання водного палива. За словами комерційного директора Momentus Кріса Кінмана, такий двигун може забезпечити майбутнім місіям вищу ефективність, ніж традиційні хімічні рушії, а також створює більшу тягу.

Momentum — не єдина компанія, яка експериментує з економічно ефективними альтернативами космічних двигунів. У березні японська фірма Pale Blue вперше запустила наносупутник, використовуючи двигун на водяній парі. NASA також випробувала подібну технологію на своєму космічному апараті Pathfinder Technology Demonstrator-1. У 2019 році Планетарне товариство використало ще одну економічно ефективну альтернативу — сонячне світло, щоб підняти орбіту кубсата на 3,2 км за допомогою місії LightSail 2.

Раніше ми розповідали цікаві факти про орбітальні маневри

За матеріалами Interesting Engineering.