Наносупутник здійснив рекордний маневр

Компанія Terran Orbital повідомила про успішне виконання маневру, під час якого створений на основі платформи кубсат (6U) комунікаційний супутник EchoStar Global 3 перейшов на нову орбіту. Він змінив свій нахил на 1,5°, що відповідає характеристичній швидкості (Δv) 200 м/с. Це рекорд для апаратів такого типу.

Супутник EchoStar Global 3. Джерело: Terran Orbital

Зміна орбітального нахилу — це один із найбільш енергоємних маневрів. Для супутників на низькій навколоземній орбіті зміна нахилу екватора на 45° вимагає приблизно тієї ж енергії, що й для виведення апарата на орбіту. Як приклад можна навести шатл. При повному використанні всього бортового запасу палива «човник» теоретично міг змінити свій нахил не більше ніж на 2°.

За словами представників Terran Orbital, маневр, виконаний EchoStar Global 3, є важливою віхою в історії наносупутників. Він доводить, що такі апарати здатні самостійно змінювати орбіту в значних межах. У багатьох випадках це усуває для їхніх власників необхідність замовлення окремої ракети чи використання космічних буксирів для виведення наносупутника на цільову орбіту.

Зміна нахилу є дуже складним маневром як для навколоземних супутників, так і міжпланетних апаратів. Як приклад можна навести зонд Solar Orbiter, однією з цілей якого є фотографування приполярних областей Сонця. Щоб виконати поставлене завдання, апарату потрібно підняти нахил своєї орбіти з 0° до 33°. Для цього Solar Orbiter потрібно зробити сім гравітаційних маневрів на околицях Землі та Венери, що потребуватиме майже десять років.

За матеріалами https://www.terranorbital.com