Суперспалахи Сонця могли зародити життя на Землі

Життя на Землі може бути зобов’язане не тільки воді, а й колосальним суперспалахам, які виникали у час гіперактивності Сонця ще на початку формування Сонячної системи. Це відкриття було виявлене під час останнього дослідження.

Суперспалахи на Сонці 4 мільярди років тому були в 1000 раз потужніші
Суперспалахи на Сонці 4 млрд років тому були в 1000 разів потужніші. Фото: Unsplash

Суперспалахи, ймовірно, вистрілювали заряджені частинки у первісну атмосферу Землі, що призвело до утворення значної кількості амінокислот і карбонових кислот, відомих як будівельні блоки для білків, а отже, і для життя. У новому дослідженні команда вчених за допомогою прискорювача частинок виявила, що космічні промені, можливо, створили умови, необхідні для розвитку життя.

«Більшість дослідників ігнорує галактичні космічні промені, оскільки вони вимагають спеціалізованого обладнання, такого як прискорювачі частинок. Нам пощастило отримати доступ до прискорювача для перевірки нашої гіпотези», — прокоментував Кенсей Кобаяші, професор хімії з Йокогамського національного університету в Японії та провідний автор дослідження.

Найбільшим корональним викидом маси (КВМ), зафіксованим в історії людства, є Керрінгтонська подія 1859 року, яка вивільнила таку ж кількість енергії, як 10 млрд одномегатонних атомних бомб. Але цей спалах ніщо, у порівнянні із суперспалахами, які відбувались понад 4 млрд років тому — вони були у тисячі разів потужніші та інтенсивніші.

Зараз вважається, що суперспалахи відбуваються лише раз на 100 років. Однак дослідження 2016 року показує, що протягом перших 100 млн років існування Землі суперспалахи були набагато частішими та відбувалися кожні три — десять днів.

Блискавка чи суперспалахи

Щоб змоделювати роль суперспалахів в еволюції нашої атмосфери, вчені об’єднали вуглекислий газ, молекулярний азот, воду і різну кількість метану в суміші газів, які, ймовірно, були присутні в ранній атмосфері Землі. Потім вони бомбардували суміш протонами з прискорювача малих частинок. Водночас вони вистрілили в інший набір тих самих сумішей імітацією блискавки, щоб перевірити теорію про те, що блискавка також могла викликати необхідні хімічні реакції.

Вони виявили, що обидва експерименти спричинили утворення амінокислот і карбонових кислот, які є важливими будівельними блоками для білків. Однак протонна суміш потребувала лише 0,5% концентрації метану, тоді як розряди блискавки — 15% метану для створення цих будівельних блоків на рівнях, які можна було б виявити.

Наразі залишається відкритим питання, що саме слугувало зародженню будівельних блоків життя: блискавки, сонячні суперспалахи чи все це водночас.

Раніше ми повідомляли про те, як був помічений смертельно небезпечний суперспалах на далекій зорі.