Студенти створили керамічний прилад для дослідження Венери

Місія DAVINCI (Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble Gass, Chemistry, and Imaging), запуск якої намічений на 2029 рік, спрямована на вивчення атмосферно-кліматичної системи Венери та покликана пролити світло на загадки «палаючої» планети. Це перша місія до Ранкової зорі, в якій будуть використовуватися як проліт космічним апаратом планети, так і зонд, що спускатиметься на її поверхню.

NASA DAVINCI
Місія DAVINCI поблизу Венери в уяві художника

Особливістю місії є те, що зонд буде оснащений мініатюрним датчиком — приладом Venus Oxygen Fugacity (VfOx). Його встановлять ззовні корпусу апарата, який увійде в атмосферу Венери. Згідно з заявою NASA, датчик буде спроєктований, побудований і протестований студентами в межах спільного експерименту. Навіть більше, експлуатуватиметься він теж студентами.

Venus Oxygen Fugacity

Датчик VfOx діаметром менш ніж 1 см виготовлений із кераміки, що дозволить йому вижити в пекельній атмосфері Венери. Кераміка стійка до змін температури, а це означає, що зонд зможе деякий час працювати навіть на розпеченій поверхні планети, де температура досить висока, щоб розплавити свинець.

Прототип приладу VfOx
Прототип приладу VfOx. Зображення: APL

В межах місії DAVINCI студентський експеримент спрямований на навчання та підготовку випускників спеціальностей планетних наук та інженерних навичок у реальних умовах. Студенти аналізуватимуть дані, які VfOx повертатиме з Венери, та працюватимуть з науковою групою DAVINCI над іншими видами діяльності, пов’язаними з місією.

Програма місії DAVINCI

Космічний апарат здійснить два прольоти Венери, перш ніж 200-кілограмовий зонд порине в щільну атмосферу планети приблизно через два роки після запуску. Очікується, що він проведе дослідження хмар та поглинання ультрафіолету на денній стороні Венери, а також виміряє тепло, що походить від її поверхні на нічному боці. Він також аналізуватиме атмосферні гази, роблячи знімки в міру спуску в гористу місцевість, відому як Альфа-Регіо.

NASA DAVINCI
Уявлення художника про вигляд зонда DAVINCI на поверхні Венери. Зображення: NASA

Ви також можете прочитати нашу статтю про те, як були отримані фотографії з поверхні Венери.