Стартап Vast відправить на орбіту космічну станцію Haven-1 в 2025 році

У 2030 році NASA припинить експлуатацію Міжнародної космічної станції (МКС) та затопить її в океані. Майбутнє космічних досліджень на низькій орбіті Землі буде покладатися на приватні компанії, які будуватимуть нові орбітальні станції. Одним із таких проєктів є Haven-1 від каліфорнійської компанії Vast. Запуск першого модуля на ракеті SpaceX Falcon 9 запланований на 2025 рік.

Vast
Візуалізація повністю зібраної космічної станції Haven-2. Джерело: Vast

Приватні космічні модулі — новий вектор досліджень

Проєкт Haven-1 має амбітний графік, адже його розробку та підготовку до запуску планують завершити вже до другої половини 2025 року. Команда Vast включає досвідчених фахівців, зокрема колишнього астронавта NASA Ендрю Фейстела, який надає консультації з оптимізації дизайну модуля.

«Після трьох польотів у космос ми використовуємо наш досвід для створення комфортного середовища на станції. Важливо врахувати всі аспекти: від комунікацій та приватного простору до підтримки роботи екіпажу та наукового прогресу», — зазначив Ендрю Фейстел.

Haven-1 вирізняється мінімалістичним дизайном. Більшість обладнання приховано за панелями, а деталі інтер’єру, як-от вогнетривкі елементи з кленового шпону, додають затишку в середовище, яке зазвичай є стерильним.

Простота Haven-1 у порівнянні з МКС

МКС є найбільшим штучним об’єктом на навколоземній орбіті з простором, що перевищує розміри будинку на шість спалень. На відміну від МКС, яка складається з кількох модулів і потребувала 42 місії для свого будівництва, Haven-1 — це компактний і відносно простий модуль. Станція від Vast зможе розмістити чотирьох космонавтів у значно скромніших умовах, проте сучасніших і комфортніших для проживання та плідної праці.

У 2028 році Vast планує побудувати ще більший модуль, а в 2030-х — створити окрему станцію зі штучною гравітацією Heaven-2, яка прийматиме на борт екіпажі до восьми осіб. Реалізація таких планів потребуватиме значного фінансування, ймовірно, від національних космічних агенцій, зацікавлених у проведенні наукових досліджень на орбіті.

Плани NASA на майбутнє

Водночас NASA скеровує свої зусилля на освоєння Місяця та дальнього космосу. Агенція планує створити постійну базу на Місяці для видобутку води з полярних кратерів. У перспективі це може стати важливим кроком для організації заправних станцій для місій на Марс та дослідження ресурсних астероїдів.

Раніше ми повідомляли про те, як пневматична гармата відправить у космос вантаж на швидкості 30 М.

За матеріалами Bloomberg