Старт Falcon Heavy з секретним космопланом зривається третій день поспіль

На початку цього тижня мав відбутися старт потужної ракети Falcon Heavy. Це дуже важливий політ не лише для SpaceX, а й для Космічних сил США, адже на борту носія перебуває секретний космоплан X-37B. Але плани компанії зриваються вже третій день поспіль через погані погодні умови в Космічному центрі Кеннеді у Флориді, що змушують переностит заплановану дату запуску.

SpaceX Falcon Heavy
Ракета Falcon Heavy компанії SpaceX на стартовому майданчику в Космічному центрі Кеннеді. Фото: SpaceX

Спочатку вечірнє вікно запуску було заплановане на 11 грудня. Але у SpaceX заявили, що відкладають старт через виявлену проблему, та перенесли його на вечір 12 грудня. У вівторок комерційна компанія оголосила, що не буде здійснювати запуск цього дня і перенесла його на середу, 13 грудня, офіційно зазначивши, що додатковий час дозволить командам завершити передстартову перевірку систем. Увечері в середу SpaceX додала, що погодні умови в Космічному центрі Кеннеді сприятливі для запуску лише на 40%, тому є велика ймовірність, що старт буде знову відтермінований.

Секретна місія USSF-52

Коли місія USSF-52 нарешті розпочнеться, Falcon Heavy виведе на орбіту секретний космоплан X-37B Космічних сил США. Це буде його сьомий політ, під час якого відбудеться низка випробувань. Невідомо, як довго літак пробуде в космосі, але його найдовша на сьогодні місія, що завершилася в листопаді 2022 року, тривала 908 днів, перш ніж він зійшов з орбіти та приземлився.

X-37B зовні схожий на списані NASA Space Shuttle, але приблизно на чверть коротший — його довжина дорівнює 8,8 м. Як і пілотовані «човники», він здійснює посадку на злітно-посадкову смугу, але ця процедура відбувається у повністю автоматичному режимі.

Коли Falcon Heavy відірветься від землі, це буде восьмий політ цієї ракети з моменту її дебютної місії 2018 року та перший із жовтня, коли вона доставила в космос апарат Psyche (NASA) для вивчення металічного астероїда, розташованого між Марсом і Юпітером.

З трьома потужними прискорювачами Falcon Heavy обіцяє влаштувати дивовижне шоу, коли її двигуни зрештою запрацюють найближчими днями.

Falcon Heavy
Робота двигунів першого ступеня Falcon Heavy. Фото: SpaceX

Раніше ми повідомляли про те, як таємничий китайський космоплан вивів на орбіту якийсь об’єкт.