Starliner має звільнити місце для місії SpaceX Crew-9 до 24 вересня

NASA вирішила повернути космічний корабель Boeing Starliner на Землю в автоматичному режимі без астронавтів Бутча Вілмора і Суні Вільямс. Це рішення дозволить зібрати додаткові дані для тестування Starliner під час його повернення, не наражаючи екіпаж на зайвий ризик.

Beoing Starliner
Boеing Starliner. Фото: NASA

Астронавти, які прибули до МКС у червні, виявилися заблоковані на орбіті через проблеми з двигунами та витоком гелію через «пробоїни». Щоб не ризикувати, екіпаж повернеться на іншому космічному кораблі. Адміністратор NASA Білл Нельсон підкреслив, що випробувальний політ за своєю природою не є ані безпечним, ані рутинним. Тому рішення повернути Starliner без екіпажу базується на пріоритеті безпеки.

8 місяців на орбіті замість 8 днів

Вілмор і Вільямс залишатимуться на МКС до лютого 2025 року, після чого повернуться на Землю на кораблі Dragon разом із членами місії SpaceX Crew-9. А Starliner здійснить автономне повернення на Землю раніше — у вересні.

Starliner
Космічний корабель Starliner пристикований до модуля Harmony, коли Міжнародна космічна станція обертається на висоті 400 км над узбережжям Середземного моря біля Єгипту. Авторство: NASA

6 червня, були виявлені технічні проблеми з космічним кораблем під час його підльоту до станції. Інженери NASA та Boeing провели низку випробувань і аналізів, що виявили невідповідність стандартам безпеки для польотів людини в космос. Це призвело до рішення про зміну планів і переведення астронавтів до продовженої місії на МКС.

Starliner має звільнити місце

NASA продовжуватиме збирати дані про Starliner під час його безпілотного повернення і працює з Boeing для завершення місії. Корабель має повернутися до запуску місії Crew-9, щоб звільнити стикувальний порт на станції.

Місія SpaceX Crew-9, запланована на 24 вересня, стане дев’ятою ротаційною місією на МКС у межах Програми комерційних польотів NASA, яка спрямована на забезпечення надійного та економічно ефективного транспортування людей на орбіту.

Протягом понад двох десятиліть МКС залишається важливим майданчиком для наукових досліджень і тестування нових технологій. Станція допомагає NASA підготуватися до майбутніх місій на Марс, тоді як комерційні компанії зосереджуються на наданні послуг із космічних перевезень на низькій навколоземній орбіті, підтримуючи стале освоєння космосу.

Раніше ми повідомляли про те, як астронавти Starliner знайшли натхнення у космічному садівництві.