Стара знайома: Hubble знову зазнімкував галактику NGC 1385

Група супроводу місії Hubble опублікувала новий знімок. Цього разу космічний телескоп зазнімкував галактику NGC 1385.

Галактика NGC 1385 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Chandar, J. Lee and the PHANGS-HST team

Зафіксована на знімку галактика, розташована у напрямку до сузір’я Печі на відстані приблизно 30 млн світлових років від Чумацького Шляху. Як і Чумацький Шлях, NGC 1385 являє собою спіральну галактику з перетинкою. Щоправда, за розмірами вона поступається нашому зоряному дому — діаметр її диска становить 70 тисяч світлових років. Для порівняння: діаметр диска нашої Галактики дорівнює приблизно 100-110 тисяч світлових років.

NGC 1385 також є одним із найбільших членів однойменної групи, до якої входить ще близько 30 зоряних систем. Зі свого боку вона входить до складу скупчення Ерідана, що налічує понад 200 галактик.

Hubble вже не вперше спостерігає NGC 1385. Попереднього разу він зазнімкував її два роки тому. Якщо порівняти два зображення, то можна помітити, що вони сильно відрізняються. Новий знімок має набагато більше рожево-червоних відтінків, тоді як на попередньому домінували холодні блакитні кольори.

Попередній знімок галактики NGC 1385 від телескопа Hubble. Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Chandar, J. Lee and the PHANGS-HST team

Така різниця пов’язана не з якимись змінами, що відбулися в самій NGC 1385, а з налаштуваннями камери. Інструменти Hubble оснащені фільтрами, які пропускають випромінювання тільки на певних довжинах хвиль. Астрономи використовують їх для вивчення специфічних ділянок електромагнітного спектра. Це може бути корисно з кількох причин. Наприклад, фізичні процеси в певних елементах випромінюють світло на конкретних довжинах хвиль, і фільтри дають можливість зібрати максимум інформації про них.

В цьому випадку, новий знімок Hubble відрізняється від попереднього, використанням додаткового фільтра на довжині хвилі 657 нм. Астрономи застосовують їх для дослідження іонізованого водню, який, зокрема, міститься в газових хмарах.