Спотворений Всесвіт зробив помилковим уявлення науки про космос

Декілька вчених висловили припущення стосовно того, що науковій спільноті потрібно переглянути всі наявні уявлення про Всесвіт. З часів Едвіна Хаббла ніхто не заперечував його теорію про космос, а саме про його рівномірне розширення. Деякі експерти стверджують, що Всесвіт насправді спотворений, а це має серйозні наслідки для нашого розуміння устрою світу.

Розуміння Всесвіту вченими може бути помилковим
Розуміння Всесвіту вченими може бути помилковим. Зображення: Pexels

Згідно з повідомленням професора Оксфордського університету Субіра Саркара журналу New Scientist, він виявив свідчення того, що наше нинішнє розуміння космології не відповідає дійсності. Та його колеги навіть не хочуть чути пропозиції вченого.

Сумніви щодо космологічного принципу

Ідея у тому, що космос виглядає практично однаково в усіх областях і напрямках, називається космологічним принципом. Це досить стара гіпотеза, яка у тій чи іншій формі існує з 1500-х років. Однак такі вчені, як Саркар, заперечують стародавнє твердження тим, що рух Чумацького Шляху крізь Всесвіт спотворює наше бачення решти космосу. Саркар стверджує, що ми складаємо загальну картину, ґрунтуючись на нестачі даних про прилеглі галактики: ми не можемо точно знати, як далеко вони знаходяться одна від одної, що залишає місце для інших припущень.

Сакар наводить приклад поведінки особини у стаді. Коли одна тварина у великому стаді уповільнюється, складається враження, що решта тікають від неї у швидкому темпі. Так само наземним спостерігачам може лише здаватися, що Всесвіт розширюється з постійно заданою швидкістю.

Саботаж науки

Саркар не перший, хто припускає, що наші нинішні космічні моделі неправильні. У 2020 році New Scientist уже повідомляв, що Всесвіт розширюється набагато швидше, ніж ми думали, й це несумісно з загальноприйнятими моделями фізики. У 2021 році Алексія Лопес із Університету Центрального Ланкашира виявила гігантську лінію галактик, яка також порушувала загальновідомі наукові правила та теорії.

За словами Саркара, визнання того, що наші нинішні теорії про Всесвіт можуть бути хибними, означало б масштабний перегляд існуючих уявлень, які багато хто не хоче і навіть боїться приймати. Але якщо є щось, що ми знаємо напевно — так це те, що наше розуміння світу в ретроспективі часто виглядає помилковим.

Нагадаємо, що раніше вчені висловили припущення про те, що епоха розширення Всесвіту добігає кінця.