SpaceX спробує вивести космічну станцію Starlab Space на орбіту за один політ

Майбутня приватна космічна станція Starlab Space буде настільки великою і важкою, що лише одна надпотужна ракета-носій може вивести її на орбіту за один раз. Starlab Space, як і кілька інших комерційних проєктів, планують вивести на орбіту напередодні «виходу на пенсію» Міжнародної космічної станції у 2030 році. Компанія, спільне підприємство Voyager Space з Колорадо та європейського концерну Airbus, оголосила, що знайшла постачальника послуг із запуску для цієї місії — SpaceX завдяки її ракеті Super Heavy.

Ілюстрація Starlab Space

Це стратегічне партнерство обумовлене габаритами та вагою станції, яка перевищує можливості інших ракет-носіїв. Розмір Starlab (8 м завширшки) вимагає великої ракети. Саме тому SpaceX обрана як оптимальний варіант для доставлення.

Starlab, збудований із нержавіючої сталі, буде повністю обладнаний на Землі, що ефективно зекономить час і витрати. Потім вже готову космічну станцію доставить ракета-носій за один політ. За словами голови Voyager Space Ділана Тейлора, обрання SpaceX пов’язане з успішністю та надійністю їхніх операцій.

Наразі Super Heavy із 33 двигунами Raptor, яка здатна виводити на орбіту вантажі вагою до 150 тонн, проходить пробні запуски разом із прототипом багаторазового космічного корабля Starship. Поки що запуски проходять невдало, але партнери впевнені в успіху.

Starlab планує досягти навколоземної орбіти до 2028 року і буде призначений для різноманітних експериментів у мікрогравітації та космічному середовищі. Після введення в експлуатацію на станції постійно перебуватиме екіпаж із чотирьох астронавтів.

Starlab Space планує надавати послуги для космічних агентств, таких як NASA і Європейська космічна агенція, а також для дослідників і комерційних компаній. Ініціатива отримала підтримку NASA, яка вклала $217,5 млн у цей проєкт через консорціум, що включає Northrop Grumman як постачальника автономних космічних кораблів.

Раніше ми розповідали про 5 найперспективніших космічних станцій сьогодення та майбутнього.

За матеріалами spacenews.com