Northrop Grumman приєднається до проєкту комерційної космічної станції Starlab

Компанія Northrop Grumman відмовилася від планів створення власної комерційної орбітальної станції. Натомість вона приєднається до конкурентного проєкту Starlab.

Концепт орбітальної станції Starlab. Джерело: Nanoracks/Lockheed Martin/Voyager Space

2021 року в межах програми CLD (Commercial Low Earth Orbit Destinations) NASA підписала контракти з компаніями Blue Origin, Nanoracks і Northrop Grumman на розроблення проєктів комерційних орбітальних станцій. Вони мають забезпечити безперервну присутність американських астронавтів на низькій навколоземній орбіті після завершення експлуатації МКС.

Northrop Grumman запропонувала створити станцію з модулів, зроблених на основі корабля Cygnus, що використовується для постачання МКС. Вона мала використовуватися для наукових досліджень, промислових експериментів і космічного туризму.

Однак тепер Northrop Grumman вирішила відмовитися від своєї заявки на користь проєкту Starlab. Його розробляє команда, що складається з компанії Nanoracks, її основного акціонера Voyager Space і Lockheed Martin, а також європейського аерокосмічного гіганта Airbus Defence and Space, який нещодавно приєднався до них. Проєкт передбачає створення станції, що складається з надувного житлового модуля, силового та рухового відсіків, лабораторної установки і роботизованої руки-маніпулятора. Її екіпаж складатиметься з чотирьох астронавтів. Вони зможуть займатися як науковими дослідженнями, так і комерційними операціями. Наразі запуск станції заплановано на 2027 рік.

Що стосується Northrop Grumman, то після приєднання до Starlab вона візьме на себе створення модифікації Cygnus, оснащеного повністю автономною системою стикування. Компанія також може взяти участь у проєктуванні станції.

У NASA назвали приєднання Northrop Grumman до Starlab позитивною подією, яка посилить проєкт. Що стосується виданого компанії контракту, то вона встигла отримати 36 зі 125 мільйонів доларів. Кошти, що залишилися, будуть перерозподілені NASA між іншими проєктами.

Варто зазначити, що за неофіційними даними Blue Origin більше не відчуває зацікавленості у створенні комерційної орбітальної станції і планує зосередитися на розробці місячного корабля. У зв’язку з цим доля проєкту Orbital Reef, який розробляється компанією Джеффа Безоса спільно з Sierra Space, теж знаходиться під питанням.

Концепт орбітальної станції Orbital Reef. Джерело: Orbital Reef

Наразі невідомо, чи продовжить Sierra Space, якщо Blue Origin піде, розробку Orbital Reef самостійно, чи приєднається до проєктів Nanoracks або Axiom Space, або ж зовсім відмовиться від планів займатися створенням комерційної орбітальної станції.