NASA просить SpaceX врятувати космонавтів із пастки на МКС

Троє мешканців Міжнародної космічної станції наразі чекають на порятунок через серйозну проблему з космічним кораблем «Союз МС-22», у якого раптово витекла охолоджувальна рідина через утворену діру в корпусі. Цей інцидент поставив під сумнів придатність корабля до безпечного повернення екіпажу на Землю. Розслідування інциденту ще триває, але NASA вже розмірковує над тим, як повернути екіпаж цілим та неушкодженим. Цілком можливо, що SpaceX може зіграти роль рятувальника.

Союз
«Союз МС-22», пристикований до МКС

Минулого тижня NASA заявила, що звернулася до SpaceX щодо можливості повернути додаткових членів екіпажу на борту Crew Dragon у разі надзвичайної ситуації. SpaceX поки не відповіла на запит, принаймні публічно.

Астронавт NASA Френк Рубіо та російські космонавти Сергій Прокоп’єв і Дмитро Петелін минулого року прилетіли на «Союзі МС-22» на МКС. Трійця мала повернутися на Землю у березні 2023 року. Поки NASA і російське космічне агентство «Роскосмос» перевіряють причину витоку теплообмінника, екіпаж змушений залишатися на орбіті. Вважається, що витік стався через пошкодження корпусу крихітним метеоритом.

SpaceX успішно відправляє місії Crew Dragon до МКС. Тож можна припустити, що вона надішле рятувальний космічний корабель, обладнаний для повернення трьох членів екіпажу на Землю. Однак є одна перепона: SpaceX виготовляє індивідуальні костюми для своїх екіпажів Dragon, тому це не так просто, як відправити космічний корабель та забрати людей. Рятувальний політ також може мати серйозний вплив на наступні місії до МКС, як-от Crew-6, запланована на початок 2023 року.

NASA та «Роскосмос» мають надію, що після розслідування «Союз МС-22» визнають безпечним для використання. За астронавтом та космонавтами можуть відправити інший космічний корабель «Союз». Очікується, що агентства ухвалять остаточне рішення щодо порятунку вже цього місяця.

Раніше ми повідомляли про те, як один із космічних кораблів «Союз» не зміг зістикуватись із МКС.