Solar Orbiter показав «пухнасту» поверхню Сонця у вишуканих деталях: відео

Європейська космічна агенція (ESA) опублікувала нове відео, зняте сонячним орбітальним космічним апаратом Solar Orbiter, яке дозволяє зблизька детально розглянути корону Сонця. На відео помітно перехід нижніх шарів атмосфери Сонця до зовнішньої корони, яка набагато гарячіша.

ESA описує волосоподібну структуру нижньої атмосфери як «пухнасту», хоча вона має мало спільного зі справжнім волоссям: вона складається із зарядженого газу (плазми), а яскраві ділянки, які на відео здаються білими, мають температуру близько мільйона градусів за Цельсієм.

Хоча ролик був опублікований лише сьогодні, насправді він був знятий минулого року.

«Це відео було записане 27 вересня 2023 року інструментом Extreme Ultraviolet Imager (EUI) на Solar Orbiter. У той час космічний апарат перебував приблизно на третині відстані Землі від Сонця, прямуючи до точки максимального зближення у 43 млн км, яке трапилося 7 жовтня», — пояснюють в ESA.

У 47-секундному відеокліпі є кілька місць, на які варто звернути увагу. У лівому нижньому куті — чудовий приклад так званого «королівського моху», який являє собою мереживну структуру, створену плазмою. Ця особливість зазвичай спостерігається навколо основи великих корональних петель, які занадто гарячі та занадто слабкі, щоб їх можна було побачити без спеціальних інструментів.

Пухнаста корона Сонця у вишуканих деталях
«Пухнаста» корона Сонця у вишуканих деталях. Фото: ESA

У напрямку до сонячного горизонту розташовані так звані спікули, які підіймаються до хромосфери Сонця і можуть сягати 10 тис. км у висоту.

На 22 секунді ролика в центрі кадру можна побачити невелике виверження. На відео воно може здатися маленьким, але цей поодинокий вибух за розмірами більший за Землю. Нарешті, через 30 секунд у центрі ліворуч у кадрі помітно так званий корональний дощ, який є «холодним» за сонячними мірками — менш ніж 10 тис. градусів за Цельсієм. ESA стверджує, що він складається зі згустків плазми більшої щільності, які падають на Сонце під дією його гравітації.

27 вересня був насиченим днем для спостережень за Сонцем. Тоді ж зонд NASA Parker підійшов до Сонця на дуже близьку відстань у 7,26 млн км та виміряв частинки й магнітне поле в сонячній короні, а також провів вимірювання сонячного вітру.

Раніше ми повідомляли про те, що Solar Orbiter надіслав приголомшливе відео наближення до Сонця.

За матеріалами esa.int