Скільки місяців могла б утримати Земля на своїй орбіті?

Вчені провели моделювання того, скільки тіл, подібних до нашого Місяця, могла б утримати Земля на своїй орбіті. Це дослідження також дозволить відповісти на питання, чи настільки звичним явищем є супутники у землеподібних планет.

Скільки місяців могло б бути у Землі?
У Землі могло б бути кілька місяців. Джерело: www.scienceabc.com

Скільки місяців може мати Земля?

Вчені опублікували статтю, у якій відповіли на питання, чи могла б Земля мати більше, ніж один Місяць на своїй орбіті, та чи не призведе збільшення кількості супутників до сходу з безпечної орбіти. Вони змоделювали системи, що складаються з різної комбінації тіл і охоплюють період упродовж 3000 років.

При цьому в моделі обмежувалася відстань між місяцями та Землею, а також між самими супутниками. Вчені дивилися, чи не порушиться рівновага, щоб небесні тіла не відлетіли в космос і не зіштовхнулися між собою.

Також дослідники проаналізували місяці трьох різних розмірів: ті, що мають масу, близьку до нашого реального супутника, розміром із Плутон (1/6 маси Місяця) та розміром із Цереру (1/100 маси нашого супутника).

Моделювання показало, що навколо нашої планети, не зіштовхуючись між собою і не створюючи проблем на Землі, могли б обертатися три таких супутники, як Місяць. Якби вони були розміром із Плутон, то їх могло б бути чотири, а якщо як Церера — то сім. Однак усе це за умови, що всі вони були б одного розміру.

Супутники у Всесвіті

Варто зазначити, що змодельована ситуація майже не зустрічається у відомому Всесвіті. Супутники Юпітера та Сатурна всі різного розміру. Між планетами за кількістю супутників також спостерігається асиметрія.

Проте автори дослідження вважають, що воно буде корисним для розуміння того, наскільки звичайним явищем можуть бути супутники екзопланет. Воно показує, що з точки зору небесної механіки немає серйозних перешкод для існування на орбіті землеподібної планети не тільки одного, але й семи супутників.

Щоправда, поки що людям відомі тільки два кандидати в екзомісяці. І обидва вони обертаються навколо газових гігантів на великій відстані від них. Тож говорити про перевірку цих теоретичних розрахунків поки що не доводиться.

За матеріалами www.sciencealert.com