А що всередині Місяця? Остаточне підтвердження науковців

Нещодавнє дослідження, опубліковане у травні 2023 року, підтвердило, що внутрішнє ядро Місяця є твердою кулею зі щільністю, подібною до заліза. Це відкриття допомагає розв’язати давню суперечку щодо стану ядра Місяця та уточнити його історію, а також простежити еволюцію Сонячної системи. Результати дослідження опубліковані в Nature.

Ядро Місяця

Команда науковців під керівництвом Артура Бріо з Національного центру наукових досліджень Франції довела існування твердого внутрішнього ядра, що ставить під сумнів попередні уявлення про магнітне поле Місяця. Їхні дослідження також підтримують теорію глобального перевертання мантії, що надає нові дані про бомбардування Місяця у перші мільярди років існування Сонячної системи.

Акустичні хвилі, породжені сейсмічною активністю, є основним методом вивчення внутрішнього складу планет. Сейсмічні дані Місяця, отримані місією Apollo, були надто низької роздільної здатності для точного визначення стану ядра. Хоча відомо про існування рідкого зовнішнього ядра, питання про внутрішнє ядро залишалося відкритим.

Місяць
Місяць. Фото: Unsplash

Бріо та його колеги використали дані космічних місій і лазерного зондування, щоб створити профіль характеристик Місяця. Вони моделювали різні типи ядер і виявили, що найімовірнішим є сценарій із твердим внутрішнім ядром. Вони також підтвердили теорію глобального перевертання мантії, що пояснює присутність певних елементів у вулканічних регіонах Місяця.

Який насправді склад ядра Місяця?

Команда визначила, що місячне ядро схоже на земне: зовнішнє рідке ядро має радіус приблизно 362 км, а внутрішнє — 258 км. Це становить майже 15% радіуса Місяця. Внутрішнє ядро має щільність близько 7,822 кг/м³, що дуже близько до щільності заліза.

Ці висновки збігаються з результатами, отриманими 2011 року командою NASA під керівництвом Маршалла Рене Вебера, яка вивчала місячне ядро за допомогою сейсмологічних методів і виявила тверде ядро радіусом близько 240 км і щільністю 8000 кг/м³.

Бріо та його колеги вважають, що їхнє дослідження підтверджує попередні результати та додає вагомі докази того, що місячне ядро подібне до земного, що впливає на розуміння еволюції нашого супутника.

Раніше ми повідомляли про те, як роботи досліджуватимуть надра Марса та Місяця «хлібними крихтами».