Роботи досліджуватимуть надра Марса та Місяця «хлібними крихтами»

Колонізація Місяця та Марса — це дуже складне інженерне завдання. Головною проблемою для майбутніх людей у нових світах стане захист від шкідливого космічного випромінювання та впливу погодних явищ. Одним із таких безпечних місць для астронавтів може бути побудова житла під поверхнею. Вчені рекомендують використовувати для цього природні лавові труби. Вважається, що лавові труби під поверхнею існують як на Марсі, так і на Місяці, забезпечуючи потенційний притулок для майбутніх колоністів.

Марсоходи, які досліджують лавову під поверхнею Червоної планети
Враження художника від сценарію «хлібних крихт» на прикладі автономних марсоходів, які досліджують лавові труби під поверхнею Червоної планети. Фото: Джон Фаулер/Wikimedia Commons/Університет Аризони

«Лавові труби та печери стануть ідеальним місцем проживання для астронавтів, тому що вам не потрібно будувати конструкції. Ви будете надійно захищені від шкідливого космічного випромінювання. Тому все, що залишиться зробити, це облаштувати нове помешкання», — сказав провідний автор дослідження Вольфганг Фінк.

Ідеї з казки «Гензель і Гретель»

Дослідження інженерів з Університету Аризони пропонує новий метод використання роботів для розвідки лавових труб. Група вчених пропонує використовувати кілька роботів, об’єднаних між собою мережею зв’язку. А щоб безпечно досліджувати та не заблукати в розгалуженій мережі труб, роботи використовуватимуть метод, взятий із казки «Гензель і Гретель».

«У відомій казці Гензель і Гретель кидали хлібні крихти на землю, щоб переконатися, що вони знайдуть дорогу назад. У нашому сценарії «хлібними крихтами» будуть мініатюрні датчики, за якими орієнтуватимуться марсоходи у підповерхневому середовищі», — сказав Фінк.

Ця система означає, що марсоходи можуть досліджувати різні типи середовища без необхідності передбачити інженерам, з якими умовами вони зіткнуться заздалегідь. Утворюючи сітчасту мережу, група роботів може підтримувати зв’язок один з одним і ефективно обмінюватись інформацією. Сформувавши концепцію, група наразі працює над створенням механізму, який дозволить роботам-дослідникам самостійно розгортати вузли зв’язку. Це може допомогти у дослідженні невідомих середовищ, наприклад, лавових труб.

Раніше ми повідомляли про те, як Mars Express сфотографував вулкан посеред лавового моря.

Дослідження опубліковано в журналі Advances in Space Research.