Rocket Lab завершила складання дослідників марсіанської магнітосфери

Компанія Rocket Lab завершила складання та випробування двох космічних апаратів EscaPADE. Найближчим часом вони будуть доставлені на мис Канаверал і підготовлені до запуску.

Зонди ESCAPADE у чистій кімнаті. Джерело: Rocket Lab

Місія ESCAPADE реалізується в межах фінансованої NASA програми SIMPLEx (Small Innovative Missions for Planetary Exploration), яка передбачає вивчення об’єктів Сонячної системи з використанням невеликих і відносно недорогих міжпланетних зондів. Її метою є Марс.

План місії передбачає, що після одинадцятимісячного перельоту пара ідентичних зондів Blue та Gold вийдуть на витягнуту ареоцентричну орбіту. Вони займуться вивченням марсіанської атмосфери та магнітосфери, а також особливостей їхньої взаємодії з сонячним вітром. Ці дані дадуть змогу зазирнути в минуле Червоної планети й зрозуміти, як відбувалася еволюція її клімату. Місія розрахована на номінальний термін роботи в 17 місяців.

Апарати Blue і Gold були побудовані компанією Rocket Lab на базі космічної платформи Explorer (Photon), що являє собою модифіковану версію розгінного блоку ракети Electron. Їхні розміри становлять 60 x 70 x 90 см, маса — 550 кг. Наукова начинка представлена трьома інструментами — магнітометром, аналізатором заряджених частинок і зондом Ленгмюра.

Місія ESCAPADE (концепт). Джерело: NASA

Нещодавно інженери Rocket Lab завершили останні перевірки зондів. У серпні вони будуть переправлені на мис Канаверал, де їх підготують до запуску. Спочатку зонди планувалося запустити до Марса в межах супутнього вантажу разом із місією Psyche. Але після зміни траєкторії польоту, NASA довелося відмовитися від такого плану. Замість цього зонди EscaPADE будуть виведені в космос новою ракетою New Glenn, що розробляється компанією Blue Origin. Її дебютний пуск заплановано на кінець вересня — початок жовтня.

За матеріалами Rocketlabusa.com